احضار رسول طالب مقدم عضو سندیکای کارگران شرکت واحد به دادگاه انقلاب تهران

رسول طالب مقدم، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد، به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، در تلگرام خود این خبر را منتشر کرده و نوشته‌است که وی روز ۱۸ خرداد احضارشده و باید طی دو روز آینده خودش را به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران معرفی کند.

سید رسول طالب‌ مقدم، فعال کارگری و از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، ۱۱ اردیبهشت طی برپایی مراسم روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی توسط عوامل امنیتی بازداشت و روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۸ با سپردن وثیقه و قرار کفالت به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

برای این فعال کارگری پیش از آزادی، دو قرار از سوی بازپرسری دادسرای اوین صادر شد که قرار اول ۲۵۰ میلیون تومان، قرار وثیقه و قرار دوم ۳۰میلیون تومان قرار کفالت بوده که پس اجرا کردن این دوقرار، ازبند ۲۰۹ زندان اوین آزادشد.

از سوی دیگر بر اساس گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، عاطفه رنگریز، ندا ناجی، کیوان صمیمی و مرضیه امیری از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر ۱۱ اردیبهشت مقابل مجلس بهارستان، همچنان در زندان به‌سر می‌برند.

هرساله و در آستانه روز جهانی کارگر فشار نهادهای اطلاعاتی بر فعالان کارگری افزایش می‌یابد و نیروهای امنیتی سعی می‌کنند با احضار یا بازداشت برخی فعالان در این روزها از راه‌پیمایی یا اعتراضات احتمالی آن‌ها ممانعت کنند.

جمهوری اسلامی ایران علیرغم آزادی برگزاری تجمعات در قانون اساسی، اجازه اجرای مراسم کارگری را به تشکل‌های مستقل و فعالان کارگری نمی‌دهد و در صورت برگزاری تجمع نیز با احضار یا بازداشت آنان و اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی آنان را مورد تعقیب قضایی قرار می‌دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

دو + دوازده =