صدور کیفر خواست برای کیانوش اصلانی و توحید امیر امینی

کیانوش اصلانی و توحید امیر امینی، دو فعال تُرک (آذربایجانی) با دریافت کیفرخواستی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، ملزم به حضور در شعبه مذکور در تاریخ اول تیرماه ۱۳۹۸ شدند.

به گزارش گذار، روز یکشنبه ۲۶ خردادماه ۱۳۹۸، جلسه رسیدگی پرونده کیانوش اصلانی و توحید امیر امینی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران بابت اتهامات ” اجتماع و تبانی به‌قصد برهم زدن امنیت ملی کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام ” برگزار شد.

از این دو شهروند خواسته‌شده است که جهت تکمیل پرونده و دفاع بابت اتهامات ” اجتماع و تبانی به‌قصد برهم زدن امنیت ملی کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام ”  روز شنبه اول تیرماه ۱۳۹۸ ساعت ۹ صبح در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران حاضر شوند.

این دو شهروند اردبیلی روز چهارشنبه اول اسفند ۱۳۹۷ به هنگام پخش پوسترهای مرتبط با روز جهانی زبان مادری در تهران بازداشت شدند.

گزارش‌شده که این کیفرخواست که چندین صفحه آن به تاریخچه مسائل قومی اختصاص داده‌شده است، روز گذشته و با احضار کیانوش اصلانی و توحید امیر امینی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب توسط منشی دادگاه خوانده‌شده است.

یک منبع آگاه در رابطه با جلسه دادگاه این دو شهروند اردبیلی گفت: «بر اساس کیفر خواسته صادره که نسخه‌ای از آن در اختیار آقای اصلانی و امینی قرارگرفته نوشته‌شده که این دو متهم از روی قصد قبلی، علم و اطلاع اهداف گروه پان ترکیستی به این گروه ملحق شده و به دنبال عضوگیری و درنتیجه تجزیه‌طلبی به نفع اقوام ترک در کشور ایران بوده‌اند، پیامک‌های ارسالی این دو متهم در فضای مجازی گویای دنباله‌روی این دو متهم در نیل به این هدف بوده است. آنچه در این پرونده با نگرش به پیامک‌های از سوی متهمین به افراد مختلف مشاهده می‌شود، عمق ارتباط این دو با جریانات ضدانقلاب است.»

توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی که روز چهارشنبه اول اسفند ۱۳۹۷ به هنگام پخش پوسترهای مرتبط با روز جهانی زبان مادری در تهران بازداشت و  بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر شدند. این دو شهرونداردبیلی پس از پایان مراحل بازجویی به بند ۴ زندان اوین منتقل شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

7 + 17 =