گزارشی از وضعیت نابسامان زندان سراوان و عدم رسیدگی به زندانیان

زندانیان محبوس در زندان سراوان از قطعی مداوم برق، آب و تلفن از اول تیرماه خبر داده‌اند. همچنین عدم وجود امکانات پزشکی و رسیدگی به زندانیان بیمار و افزایش فروش و استفاده از مواد مخدر در این زندان از دیگر مشکلاتی است که زندانیان با آن مواجه‌اند.

بر اساس این گزارش برق، آب و تلفن زندان سراوان از تاریخ ۱ تیرماه ۹۸ به مدت چندین ساعت روزانه قطع می‌شود. وضعیت جسمانی برخی از زندانیان محبوس در زندان سراوان وخیم گزارش شده، اما با این حال زندانیان از مراقبت های پزشکی لازم محروم هستند و از انتقال آنها به مراکز درمانی خارج از زندان نیز ممانعت به عمل می آید.

یک منبع آگاه در این خصوص به کمپین فعالین بلوچ گفته است: «زندانیان محبوس در زندان سراوان از قطعی مکرر برق، آب و تلفن روزانه زندان گلایه‌مند هستند و از رییس زندان سراوان ایرج نوربخش درخواست رفع این مشکل روزانه قطعی برق و تلفن را دارند».

این منبع در ادامه می‌افزاید: «مشکلات دیگری همچون نبود پزشک و رسیدگی به زندانیان بیمار، سخت‌گیری و بازرسی شدید خانواده‌های زندانیان در شعبه ملاقات و فراهم بودن مواد مخدر دربندهای زندان سراوان از دیگر مشکلاتی است که بعد از منصوب شدن ایرج نوربخش به ریاست زندان افزایش‌یافته است».

“گزارش‌شده که نوربخش رییس زندان سراوان در پاسخ برای حل این مشکلات به زندانیان گفته وضعیت زندان سراوان به همین شکل ادامه دارد و اگر کسی معترض به این وضعیت است تا به مکانی بهتر تبعیدش کنم.”

لازم به ذکر است که پیش‌تر زندانی به نام ستار سپاهی در اثر بیماری و ضرب و شتم رئیس و مسئولان زندان و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در این زندان جان خود را از دست داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

هجده − هفده =