همراه با پرویز نویدی «دیدار» کُلن آلمان؛ می ۲۰۱۹- بخش چهارم (قسمت آخر)

گفتگوی رضا بدیعی و پرویز نویدی، فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق در کُلن آلمان در سلسله برنامه‌های «دیدار» در ۴ بخش صورت گرفت.

این برنامه‌ها از آن جهت «دیدار» نام گرفته که زندانیان سیاسی سابق و فعالان سیاسی در کُلن آلمان هر دو سال یک‌بار هم تحت همین عنوان گرد جمع می‌شوند. افراد شرکت کننده در این برنامه، طی رژیم شاه بارها بازداشت شده و با احکام زندان مواجه شدند.

در بخش اول این برنامه پرویز نویدی به معرفی کوتاهی از خود و شرح برخی فعالیت‌هایش در دوران پیش از انقلاب ۵۷ می‌پردازد.

آقای نویدی، زندانی سیاسی سابق در قسمت دوم توضیح داد که در دوران رژیم گذشته هیچ گونه فضایی برای فعالیت وجود نداشت و از چگونگی جذب خود در سازمان‌های سیاسی آن دوره گفتگو کرد.

همچنین در بخش سوم از برنامه این «دیدار»، از سرکوب نیروهای فعال و جنبش‌ها در دوران گذشته (دوران پهلوی) صحبت شد.

در ادامه این گفتگو و در بخش چهارم که قسمت آخر «دیدار» پرویز نویدی و رضا بدیعی است، در خصوص وضعیت کنونی ایران صحبت شد و اینکه باعث و بانی اصلی این وضعیت در کشور، جمهوری اسلامی است، اما در هر دو کشور ایران و آمریکا افرادی هستند که به دلیل منافع خود بر طبل جنگ می‌کوبند. از جمله در این گفتگو تاکید شد که در طول تاریخ هیچ جنگی با خود دموکراسی به همراه نیاورده‌است.

در ادامه توضیح داده شد که باید تمام توان خود را در همه طیف‌ها برای گذار از استبداد به کار گرفت.

پرویز نویدی ۶۹ ساله از ۱۳۵۰ فعالیت‌های خود را در چریک‌های فدایی خلق ایران آغاز کرد.

وی از جمله در دوران دانش‌آموزی خود جزو معترضان آن دوره بود، اما فعالیت‌های جدی‌تر او به دوران دانشجویی‌اش در دانشگاه تهران بازمی‌گردد.

در ادامه چهارمین بخش و قسمت آخر از فایل صوتی و تصویری مربوط به گفتگوی رضا بدیعی با پرویز نویدی در برنامه «دیدار» ماه می ۲۰۱۹ آمده‌است. (ضمنا فایل‌های مربوطه را از تلگرام و اینستاگرام گذار نیر دنبال کنید.)

.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

دو × 3 =