ضرب و جرح امیرحسین محمدی‌فرد و اعلام اعتصاب غذای خشک

در پی حمله زندانیان عادی به امیرحسین محمدی فرد و سایر زندانیان سیاسی محبوس در بند ۴ زندان اوین و درگیری فیزیکی که منجر به ضرب و جرح آقای محمدی‌فرد شد، این عضو زندانی «نشریه گام» که پیش‌تر دست به اعتصاب غذا زده بود، اعلام اعتصاب غذای خشک و نامحدود کرده است.

به گزارش گذار،  امیرحسین محمدی‌فرد از امروز دوشنبه ٢۴ تیرماه ۱۳۹۸ در اعتراض به «تعرض وحشیانه زندانیان شرور به او و زندانیان سیاسی»، «قطع ارتباط میان خود و همسرش ساناز الهیاری»، «عدم رسیدگی به درخواست آزادی‌شان»، و «انکار اعتصاب غذایشان توسط مسئولان‌ زندان» ، طی نامه‌ای اعلام اعتصاب غذای خشک و نامحدود کرده است.

امیرحسین محمدی‌فرد، سردبیر بازداشتی نشریه گام، از امروز دست به اعتصاب غذای خشک زده و پایان آن را نیز اعلام نکرده است.

به گزارش کمپین آزادی بازداشت‌شدگان هفت‌تپه، «او در شرایطی اقدام به این کار کرده است که علاوه بر این روزها، طی دو دوره دیگر نیز اعتصاب غذای پانزده روزه را تجربه کرده بود، و نزدیک به دو هفته است که از ملاقات میان او و همسرش ساناز الهیاری، توسط علی چهارمحالی رئیس زندان اوین جلوگیری به عمل می‌آید، رسیدگی پزشکی مناسبی نداشته‌اند و امروز نیز طی اقدامی برنامه‌ریزی شده و با تحریک عامدانه زندانیان عادی توسط نیروهای امنیتی، و ایجاد درگیری فیزیکی، قصد تخریب روحیه او را داشته‌ و با این بهانه او را از بند خودش به مکان نامناسب دیگری منتقل کرده‌اند.»

از سویی دیگر شاه‌محمدی بازپرس شعبه ٧ به همراه جمعی از عوامل زندان، اعتصاب غذای ساناز الهیاری و امیرحسین محمدی‌فرد را انکار می‌کنند.

روز گذشته یکشنبه ۹۸/۴/۲۳ با تحریک علیرضا زیبا حالت منفرد (معروف به جعبه سیاه بابک زنجانی) علیه زندانیان سیاسی، جو متشنجی ایجاد شد.

این اغتشاش ساختگی و عامدانه که از سوی زیبا حالت منفرد هدایت میشد تا جایی پیش‌رفت که زندانیان خطرناک بند ۴ اوین نیز که از جانب زیباحالت، تامین مالی می‌شوند اقدام به تهاجم و آسیب زدن به امیرحسین محمدی‌فرد کردند.

لازم به ذکر است قبل از دخالت وسیع متهمان سیاسی بند ۴ سالن۲ اوین؛ آرشام رضایی و امیر امیرقلی در مقابل این یورش، مقاومت کرده و جلوی حمله را گرفته و کنترل کردند.

اما این ماجرا با تهدید و رهبری زیبا حالت منفرد چندین بار تکرارشد و حتی یکی از عوامل زندان با ضرب و شتم امیرحسین محمدی‌فرد را مضروب کرد.

این حمله با مقاومت امیرحسین محمدی فرد امیرامیرقلی و آرشام رضایی و نیز سایر متهمین سیاسی بند ۴ روبه رو شده‌ است.

لازم به ذکر است، عوامل زندان اوین، افسر جانشین و علی چهارمحالی رییس زندان اوین در حال پرونده سازی برای امیرحسین محمدی‌فرد، امیرامیرقلی و آرشام رضایی هستند.

امیرامیرقلی و امیرحسین محمدی به عنوان “تنبیه” از سالن‌های محل اقامتشان به سالن‌های دیگر منتقل شده و همچنان در معرض تهدید و آسیب قرار دارند.

امیرحسین محمدی‌فرد و همسرش ساناز الهیاری دو عضو نشریه «گام»، از روز پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌ و گفته‌اند، “تا زمانی که به همراه سایر بازداشتیان نیشکر هفت‌تپه آزاد نشوند، به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.”

پیش‌تر، امیرحسین محمدی‌فرد از اعضای نشریه «گام» و روزنامه‌نگار زندانی در نامه‌ایی خطاب به قاضی مقیسه، رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و باقری، رییس اندرزگاه ۴ زندان اوین، اعلام کرده‌بود، چنانچه خود و همسرش ساناز الهیاری و سایر متهمین هفت‌تپه تا روز پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه ۹۸ با قید وثیقه آزاد نشوند، اعتصاب غذا خواهد کرد.

مأموران امنیتی شامگاه ۱۹ دی‌ماه ۹۷ ساناز الله‌یاری و همسرش امیرحسین محمدی‌فرد،‌ اعضای تحریریه نشریه دانشجویی گام را بازداشت کردند. علاوه بر آنها،‌ عسل محمدی و امیر امیرقلی، از دیگر اعضای تحریریه این نشریه نیز به ترتیب ۱۳ آذر و ۲۴ دی بازداشت شدند.

عسل محمدی به بازداشتگاه اداراه اطلاعات اهواز انتقال یافت. او ۱۵ دی ۹۷ با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

اعضای نشریه گام در تاریخ‌های ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ۹۸ به شعبه هفتم بازپرسی زندان اوین برای اخذ آخرین دفاعیات فراخوانده شدند و پرونده آنها به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فرستاده شده است.  اما هنوز زمان دادگاه آنها مشخص نیست.

همگی اعضای بازداشت شده نشریه گام متهم به «ارتباط با گروه‌ها و احزاب معاند»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و »تشکل گروه به قصد بر هم زدن امنیت ملی» هستند.پیش از این در بازجویی‌های به این افراد گفته شده بود آنها با گروه کمونیستی کارگری در ارتباط هستند. علاوه بر آنها، سپیده قلیان، فعال کارگری، اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه و علی نجاتی، کارگر بازنشسته و فعال کارگری از اعضای دیگر این پرونده هستند.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان نیز دو تن دیگر از بازداشتیان هفت‌تپه هستند که از یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ در بازداشت هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

4 − یک =