عباس واحدیان شاهرودی؛ آیا برای گذار از نظام باید بی تفاوت به انتخابات آنرا بایکوت کرد و فقط متوجه براندازی شویم؟!

عباس واحدیان شاهرودی؛ با نزدیک شدن به موسم انتخابات فرمایشی اسفند ۹۸ شاهد آنیم رژیم سرگرم آرایش کاملی ازهمه نیروهای خودشده!
طرحهایی رنگارنگ برای ادامه بقا و تکیه بر همه نیروها اعم از سایه نشینانی چون خاتمی و شبه اپوزیت هایی مانند احمدی نژاد را به خط کردن چرا که میدانند راز بقاء شان وابسته بهمین صندوق آرائی ست که در مهمترین آنها هر ۴سال یکبار جهت انتخاب نمایشی رییس جمهور و نمایندگان مجلس برپا میشوند!

برخی از مخالفان رژیم عقیده دارند پرداختن به موضوع انتخابات دقیقا همان چیزیست که رژیم از اپوزیسیون انتظار دارد تا تنورش را داغ کند، پس لازمست با رها کردن این قضیه فقط بفکر براندازی باشیم و کار را پیش از انتخابات یکسره کنیم!
ولی بنده عقیده دارم عدم آگاهی رسانی به مردم کم اطلاع در باره انتخابات بنفع رژیم تمام میشود.
بر فرض موفق شویم همه مخالفانی که درفضای مجازی (توییتر،اینستا،تلگرام، فیسبوک …)حضور دارند را متقاعد به بایکوت خبری انتخابات و تمرکز روی براندازی نماییم.
فکر میکنید چند میلیون نفر از رای دهندگان در فضای مجازی حاضرند و چقدرشان ازین فضا جهت آگاهی یافتن سیاسی بهره میگیرند؟
در خوشبینانه ترین حالت ۱۰ میلیون!

حال اگر تا اسفندماه رژیم سرنگون نشد، چه اتفاقی می افتد؟
در این مدت رژیم اجازه میدهد تا ما به خیال خود به مبارزه فاتحانه در فضای مجازی مشغول باشیم و او به کمک عواملش در بستر واقعی جامعه با پهن کردن دام های رنگارنگ به شکار طیف خاکستری و حاشیه نشینان شهرها و روستاییان تهیدست که هیچ منبع کسب خبر بجز صدا و سیمای میلی ندارند می پردازد!
به مذهبیون القاء میکند که رای ندادن سبب نابودی آخرت شان و رویگردانی ائمه میگردد،
فقرا را با وعده کار و چند برابر کردن یارانه و دادن یک قوطی روغن و حتی خریدن آراءشان توسط کاندیدها خام نموده!
ترسوها وفرصت طلبان را با القا اینکه ممکن است نداشتن مهر انتخابات شناسنامه در آینده باعث دردسر و قطع یارانه ‏و عدم استخدام یا اخراج از کار شود مجاب به رای دادن نموده و….!

سپس دنیا در انتظار اخبار انتخابات ایران به یکباره شاهد صفهای طویل رای دهندگان و مشارکت بالای ۶۰% مردم ایران میشود!!!

تازه آنجاست اپوزیسیون بخود میآید که بازهم از روباهان عمامه بسر رودست خورده!
آنان با اتکاء به آمار ساخته شده به دنیا ثابت میکنند‌ مشروعیت دارند و مخالفان فقط یک اقلیت اند!
در حالیکه مجامع جهانی از اصل ماجرا و غفلت اپوزیسیون بی خبرست!
اپوزیسیون باید در فرصت باقی مانده و همگام با رژیم به ایجاد ستادهای مجازی و البته متکی بر حضور میدانی داوطلبان اقدام کند.
ما باید دره مه شهرها و روستاها ‏کنار ستادهای حکومتی ستادهای مردمی خود را برپا کنیم تا جهت اطلاع رسانی از جنایات و غارتهای رژیم به اقشار ناآگاه و خیانتی که هر ایرانی با رای دادن در حق خود، خانواده، میهن و آیندگان انجام میدهد بهره ببریم.
ما میتوانیم از همین فضای مجازی در ساماندهی آن ستادها استفاده کنیم.
کافیست با آماده سازی و انتشار ‏پکیج هایی که شامل اطلاعات مهم و ساده ای که هر فردی میتواند بفهمد، به کمک نیروهای جوان فعال در سراسر ایران بویژه مناطق محروم شهری و روستایی که جمعیت کلان کشور را درخود دارند پویشی معکوس ترفندهای رژیم، راه بیندازیم.
فقط کافیست در هر محله، منطقه و روستا یک یا چند داوطلب پیدا شوند و پس از آموزشی مختصر آنان را برای آگاهی رسانی به اطرافیان شان آماده کنیم.
با این فعالیتهای مجازی ما نمیتوانیم از سد حکومتی بگذریم که شبانه روز با ابزار قدرتمندی چون تلوزیون میلی به مغز شویی میپردازد.
جالب اینجاست که بخش اعظم جامعه که اتفاقا مملو از نفرت و بغض هستند توسط شیوه های روانی ‏القا شده، گذر از رژیم را ناممکن و حتی در صورت گذار، آینده را ترسناک و مبهم میدانند.
اپوزیسیون در مقابل همه این سمپاشی ها تاکنون درمانی عرضه نکرده چرا که اصلا درد را درست تشخیص ندادیم.
همیشه اتاق فکر رژیم یک قدم جلوتر بوده و با طراحی صحنه بدان شکلی که می خواسته ما را وادار به ‏انجام بازی مورد نظرش نموده!

اینک گاه آن رسیده تا با یک همگرایی ملی صحنه مبارزه را عوض کنیم.
اگرتا اسفند ۹۸ توانستیم دیکتاتور را‌ پایین بکشیم چه بهتر، اما اگر نشد با استفاده از همین فضای نسبتا آزادتری که آنها به اجبار و همیشه پیش از انتخابات جهت نمایش دموکراسی در اختیار جامعه میگذارند میتوانیم علاوه بر متقاعد ساختن آن اقشار جهت رای ندادن، دلایل فراوان گذار و نیاز بهمراهی ملی برای راحت شدن از شر این استبداد را با آنان مطرح کنیم.
در هر صورت امیدوارم اینبار فرصت سوزی نکنیم و با تکیه بر اندیشه محوری‌مقدمات گذاری سریع و آسان را مهیا نماییم.

همگرایی ملی رمز پیروزی ست.

عباس واحدیان شاهرودی- سوم مرداد ماه ۱۳۹۸

اشاره: مسوولیت محتوای نوشتارها و مقاله‌های ارسالی، بر عهده نویسنده است و گذار (سامانه دموکراسی و داد)، دیدگاه‌ها و آرای مطرح شده در محتوای مطالب را ارزش‌گذاری نمی‌کند. هدف این سامانه مهیا کردن تریبونی آزاد برای بیان آرا و دیدگاه‌های مختلف در راستای گذار از حاکمیت اسلامی‌به دموکراسی است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

15 − 9 =