«مسیحم را بر صلیب پشت شیشه‌ ویترین، تماشا می‌کنم»

مادر عسل محمدی روز گذشته با انتشار دلنوشته‌ای به شرح دلتنگی‌های مادرانه پیش از ملاقات امروز با دخترش پرداخته است:

«از وقتی رفته‌ای خانه زیر غبار مدفون شده. دیگر دست و دلم به کار نمی‌رود.  بغضی در گلو وامانده از فریاد، خشک شده این گلوی لامصب. چشم دوخته به تلفن. راه نمی‌روند انگار این روزهای افلیج گرفته.

شب نیز مثل روز پر از کابوس نداشتن‌های تو. شبنم‌های اشک نهیب بیدار باش زد صبح را…فردا یکشنبه است دل خوش کرده‌ام به کلیسای اوین که مسیحم را بر صلیب پشت شیشه‌ی ویترین، تماشا می‌کنم. اشک‌های معصومش را… و درد می‌دود هم‌چنان بر استخوانم و سوز می‌کشد قلب از گودی چشمانت. می‌دانم آن‌جا برای قلب آزاده‌ات تنگ است. برای ذهن بازی‌گوش‌ات که هر لحظه می‌دود چون خرگوش میان بوته‌های تمشک.

یاد می‌آورم کودکی‌هایت را که زمین می‌خوردی و بعد به من نگاه می‌کردی که واکنشم را ببینی و من لبخند می‌زدم. خاک زانوان کوچکت را می‌تکاندی و بدون آن‌که اشکی بریزی به راه ادامه می‌دادی. می‌دانم تو آن‌قدر قوی هستی که این‌بار هم بلند می‌شوی و ادامه می‌دهی. چون تمام جاده‌ها برای تو ساخته شده‌اند که تو بدوی و باز زمین بخوری و باز برخیزی دختر دلبندم…»

«عسل محمدی» دانشجوی داروسازی دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد تهران و از اعضای تحریریه نشریه «گام»، فعال مدنی و مدافع حقوق کارگران است. عسل محمدی که در جریان اعتراضات سال گذشته کارگران شرکت نیشکر هفت تپه بازداشت شده بود، روز  ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ با سپردن وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا زمان تکمیل روند دادرسی از زندان اهواز آزاد شد.

روز یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ وی برابر ابلاغیه‌ای که دریافت کرده بود، پس از حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، از سوی قاضی محمد مقیسه  با شکایت وزارت اطلاعات به قرار بازداشت تغییر کرد و این فعال مدنی بازداشت شد. در جلسه دوم دادگاه رسیدگی به این پرونده قاضی مقیسه مبلغ قرار وثیقه وی را از ۴۰۰ میلیلون تومان به ۲ میلیارد تومان افزایش داده و پرونده را به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی شاه محمدی ارسال کرد.

بر اساس رای صادره توسط قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران عسل محمدی او جمعا به ۱۷سال و ۶ ماه زندان محکوم شده است. خانم محمدی برای اتهام «اجتماع و تبانی به‌قصد اقدام علیه امنیت ملی» به ۷ سال حبس تعزیری، برای اتهام «عضویت در گروه گام» به ۷ سال حبس تعزیری، برای اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال و شش ماه حبس تعزیری و بابت اتهام «نشر اکاذیب» به ۲ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده‌ است. از حکم صادره مدت ۷ سال قابل اجراست. وی از ۱۳مرداد سال جاری در بند زنان زندان اوین محبوس است.

منبع: ایران‌وایر

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

یک + نه =