مدیران رادیو برای جلوگیری از گزارش فوتبال با صدای زن، مسابقه را پخش نکردند

در حالی که اعلام شده بود رادیو ورزش، بازی چلسی و آژاکس در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا را با صدای یک گزارشگر زن به نام فرنوش جعفری پخش می‌کند، علاقه‌مندان فوتبال نه تنها این مسابقه را با صدای یک زن نشنیدند و اساسا این مسابقه پخش نشد.

بنا بود دو کارشناس زن نیز این مسابقه را برای شنوندگان تحلیل کنند، اما این وعده هم عملی نشد و پخش این مسابقه کلا لغو شد. کارشناسانی که برای این مسابقه انتخاب شده بودند، نیلوفر اردلان کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران و گلاره ناظمی داور زن برجسته ایرانی بودند.

گفته شده است که مدیران رادیو تصمیم گرفتند برای جلوگیری از حضور این زنان، جلوی پخش مسابقه را بگیرند.

مجری برنامه نرسیدن تصاویر این بازی را بهانه پخش نشدن آن اعلام کرد در حالی که مسابقه از شبکه‌های مختلف غیرپولی از جمله شبکه پل ست لهستان با کیفیت اچ دی در حال پخش ماهواره‌ای بود و تجهیزات صداوسیما برای دریافت تصاویر مسابقه مشکلی ندارند.

پخش نشدن این مسابقه واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است. کاربران می‌گویند این تصمیم مدیران رادیو نشاندهنده سیاست واقعی حکومت ایران درباره حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی است و وقایعی مانند ورود زنان به استادیوم‌ها تنها بر اساس فشار فیفا روی داده است نه از روی تغییر رویکرد حکومت به زنان.

چند هفته قبل برای نخستین بار زنان اجازه یافتند برای تماشای بازی ایران و کامبوج در چارچوب بازی‌های مقدماتی جام جهانی، برای نخستین بار به ورزشگاه بروند.

منبع: رادیو زمانه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

15 + نه =