تداوم بازداشت و بلاتکلیفی علی علینژاد در زندان اوین

علی علینژاد با گذشت ۵۰ روز از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین بسر می برد. آقای علینژاد پیشتر در تاریخ ۳ مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و تاکنون از حق داشتن وکیل محروم بوده است. علی علینژاد نسبت برادری با مسیح علینژاد، روزنامه نگار ایرانی ساکن آمریکا دارد، بازداشت اعضای خانواده فعالان سیاسی برای تحت تاثیر قرار دادن فرد منتقد یا مخالف حکومت مسبوق به سابقه است.

یک منبع نزدیک به خانواده علی نژاد در این خصوص گفت: “مادر و خانواده آقای علینژاد طی روزهای اخیر در زندان اوین با وی ملاقات داشتند. مراحل بازجویی آقای علی نژاد به پایان رسیده است. جلسات بازپرسی وی نیز در شعبه ۲ دادسرای اوین به ریاست قاضی نصیرپور به پایان رسیده و به وی گفته‌اند به زودی کیفرخواست پرونده صادر و به دادگاه انقلاب فرستاده خواهد شد. با این حال مشخص نیست که بازداشت موقت آقای علینژاد ادامه خواهد داشت و یا برای ایشان قرار وثیقه صادر خواهند کرد”.

این منبع مطلع در ادامه گفت که آقای علینژاد تاکنون از داشتن وکیل تعیینی محروم بوده و به خانواده ایشان گفته‌اند تنها می‌توانند یکی از وکلایی که نام وی در لیست مورد تایید قوه قضائیه قرار دارد را برای او انتخاب کنند. آقای علینژاد نیز به همین دلیل از انتخاب وکیل سر باز زده و همچنان از داشتن وکیل محروم است”.

علی علینژاد، در تاریخ ۳ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد.

مسیح علینژاد پیشتر با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود گفته بود که بازداشت وی با چشم بند توسط کسانی که خود را مامورین وزارت اطلاعات معرفی کرده اند و در مقابل چشمان کودک خردسالش صورت گرفته است.

سازمان عفو بین الملل نیز روز در تاریخ ۵ مهرماه با صدور بیانیه ای نسبت به این بازداشت ها واکنش نشان داد. به گفته‌ی فیلیپ لوتر، مدیر پژوهش‌ها و امور حقوقی خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل؛ «این دستگیری‌ها اقدام گستاخانه‌ای از جانب مقام‌ها و مسئولان ایرانی برای مجازات کردن مسیح علی‌نژاد به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیزش در دفاع از حقوق زنان است. دستگیری بستگان یک کنشگر برای مرعوب کردن و ساکت کردن او برخورد شرم‌آور و بزدلانه‌ای است.»

منبع: هرانا

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

پنج × 1 =