«تا امروز کشته شدن ۲۱۸ نفر از معترضان از سوی فرمانداری‌ها تایید شده است»

یک منبع مطلع: «سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی، اجازه تام تیر داشته است و در کشتار معترضان در سراسر کشور مسئولیت مستقیم داشته است.»

به گزارش گذار (سامانه دموکراسی و داد)، یک مقام وزارت کشور گفت: «تا ظهر روز دوشنبه چهارم آذر ۱۳۹۸، کشته شدن ۲۱۸ نفر از معترضان از سوی فرمانداری‌ها تایید شده است. انتظار می‌رود تعداد کشته‌ها از این بیشتر باشد. از این تعداد، ۸۷ نفر در استان تهران کشته شده‌اند.»

به گفته این مقام مطلع که نمی‌خواهد نامش فاش شود، تعداد بازداشتی‌های اعلام شده به وزارت کشور تا سه‌شنبه هفته پیش(۲۸ آبان)، چهار هزار و ۵۲۳ نفر بوده و وزارت کشور از سه‌شنبه گذشته آمار جدید بازداشتی‌ها را دریافت نکرده است.

 او گفت: «سردار سرتیپ غلامحسین غیب‌پرور، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی اجازه تام تیر داشته و در کشتار معترضان در سراسر کشور، مسوولیت مستقیم داشته است.»

قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی مسوولیت فرماندهی گردان‌های امام علی در کل کشور را برعهده دارد که برای سرکوب و مقابله سازمان‌یافته و همه‌جانبه اعتراضات مردمی تأسیس شده‌اند. گردان‌های امنیتی امام علی وابسته به بخش رزمی بسیج هستند و زیر مجموعه نیروی زمینی سپاه پاسداران قرار دارند.

منبع: ایران‌وایر

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

نوزده + 2 =