رضا بدیعی در برنامه فراسوی گذار به سوی دموکراسی و داد؛ “اعتراضات آبان ماه ۹۸ در ایران نقطه عطفی است برای گذار از استبداد”

فراسو دریچه‌ای است برای رساندن صدای کنشگران مدنی که امکان بیان نظرات آن‌ها در ایران وجود ندارد و توسط مجموعه گذار «سامانه دموکراسی و داد» ضبط و اجرا می‌شود.

رضا بدیعی، فعال سیاسی در برنامه فراسوی روز شنبه ۷ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۶ آذرماه ۱۳۹۸) در ارتباط با وقایع ایران در خارج از ایران صحبت کرد و اینکه آیا ترحیم‌ها حکومت اسلامی را وادار به تن دادن به خواست مردم می‌کند یا خیر.

رضا بدیعی می‌گوید: «دونالد ترامپ به یک‌باره اعلام کرد که از برجام خارج خواهد شد و تحریم‌ها را افزایش خواهد داد اما همواره سوال این است که آیا این موضوعات حکومت ایران را وادار به عقب‌نشینی می‌کند؟»

این فعال سیاسی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود به اعتراضات سراسری مردم در آبان‌ماه ۹۸ پرداخت و اینکه حکومت چطور شهروندان ایرانی را سرکوب کرد، اما توضیح داد که چطور همین مبارزات به نقطه عطف و فرازی برای گذار از استبداد تبدیل شده‌است.

در ادامه و بخش‌های بعدی این برنامه در همین خصوص با حسن نایب هاشم، فعال حقوق بشر و امیر جواهری لنگرودی، فعال کارگری صحبت شد.

در ادامه فایل صوتی و تصویری گفته‌های رضا بدیعی آمده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

12 − نه =