بیانیه ۱۵۰ پزشک ایرانی در اعتراض به سرکوب معترضان در اعتراضات آبان

جمعی از جامعه پزشکان ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از خشونت و سرکوب علیه معترضان در اعتراضات مردمی آبان ماه به نقش نهادهای پر مسئولیت و غیر پاسخگو، سازمان‌های موازی، برخی کاندیداها و دولت در سایه در به وجود آمدن فساد و تبعیض و شرایط کنونی ایران اشاره شده است.

۱۵۰ نفر از جامعه پزشکی ایران، طی این بیانیه در پی اعتراضات سراسری آبان ماه در واکنش به افزایش قیمت بنزین، سرکوب خشونت‌ بار این اعتراض‌ ها را محکوم کرده‌ و نا کارآمد بودن سیستم حاکم را مهمترین چالش کشور بیان کرده اند. در بخشی از این بیانیه آمده است “همانند چهار دهه گذشته مسئولان ایران و تصمیم گیرندگان این اقدام نابخردانه مصون از خطا جلوه داده شده‌اند و مردم معترض با انواع و اقسام اتهامات و برچسب ها تنها گناهکاران این وقایع بودند”.

در بخشی از این بیانیه که به امضای ۱۵۰ پزشک رسیده ضمن اشاره به اینکه نیروهای پیدا و پنهان نظامی، انتظامی و امنیتی در اعتراضات به روی مردم آتش گشودند از کلیه همکاران پزشک و کادر پزشکی که در طی این روزهای سخت به مداوای مردم مظلوم و آسیب‌ دیده پرداخته اند تشکر کرده اند.

این پزشکان از ایران به عنوان کشوری سرشار از منابع طبیعی یاد کرده و شرایط حاکم بر ایران را مناسب و لایق مردم ایران نمیدانند و این شرایط را نتیجه ماجراجویی های پر هزینه و بی فایده دولتمردان ایران اعلام کرده اند که این ماجراجویی ها بزرگترین عامل برای بی‌ثباتی در داخل و دشمن تراشی در خارج کشور هستند.

در این بیانیه آمده است هر بار پس از مذاکره‌های اجباری با دادن امتیاز های فراوان برای خود فرصت خریده‌اند و گویا حکمرانان این کشور را هیچ عبرتی نیست.

در بخش دیگری از این بیانیه علت خشم و نفرت در جامعه امروز ایران را در پی معضلاتی همچون بیکاری و فقر و اعتیاد و تبعیض برای تحت فشار قرار گرفتن طبقه آسیب‌پذیر، جلوگیری از آزادی‌های اجتماعی برای به ستوه آوردن طبقه متوسط و سخت‌گیری‌های شدید و فشارهای مختلف فردی و اجتماعی به نخبگان و کارآفرینان، عنوان کرده اند.

در پایان بیان داشته اند که اگر امروز برای سلامت تن و روح جامعه ایرانی فکر نکنیم خیلی زود دیر خواهد شد.

منبع: هرانا

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

1 × 4 =