وضعیت نامناسب محل نگهداری پروین محمدی در زندان کچویی کرج

پروین محمدی، فعال کارگری که از تاریخ ۱۶ آذر ماه در حال تحمل دوران حبس یک ساله خود در زندان کچویی کرج است، علیرغم درخواست مکرر جهت انتقال به زندان و یا بند ویژه متهمان سیاسی بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در بند عمومی این زندان نگهداری می شود.

پروین محمدی از همان ابتدای ورود به زندان درخواست اجرای اصل تفکیک جرائم کرده است و طبق مقررات باید دوران حبس خود را در بند زندانیان سیاسی و امنیتی بگذراند و یا به زندانی منتقل شود که بند جداگانه ای برای زندانیان امنیتی داشته باشد.

مسئولین زندان و قوه قضائیه غالباً و برای اعمال فشار بر فعالین کارگری و اجتماعی با زیر پا گذاشتن قانون تفکیک جرائم، زندانیان سیاسی را در بند جرائم عمومی نگهداری می کنند.

بر اساس این گزارش طی شب های اخیر درگیری شدیدی بین زندانیان زندان کچویی رخ داده است و این درگیری ابعاد بسیار خشونت باری به خود گرفته است. به طوری که با حمله گارد ویژه به داخل زندان فضا آرام شده و به دنبال آن درب های مابین بندهای مختلف و هواخوری هم بسته شده است. کف بندها پر از شیشه های شکسته شده و زندانیان طرفین درگیری یکدیگر را تهدید  به مرگ کرده بودند.

لازم به ذکر است، پروین محمدی به همراه دو تن دیگر از فعالین کارگری به نام‌های علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده در شهریورماه سال جاری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی روز شنبه ۱۶ آذر ماه ۹۸، با مراجعه به شعبه ۷ اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۱ کرج بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان کچویی منتقل شد.

منبع: هرانا

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

یک × چهار =