شعله پاکروان در برنامه فراسوی گذار به سوی دموکراسی و داد؛ گفتگویی پیرامون اعتراضات سراسری آبان‌ماه ۹۸ و فراخوان برای پنجم دی‌ماه

فراسو دریچه‌ای است برای رساندن صدای کنشگران مدنی که امکان بیان نظرات آن‌ها در ایران وجود ندارد و توسط مجموعه گذار «سامانه دموکراسی و داد» با مدیریت رضا بدیعی ضبط و اجرا می‌شود.

شعله پاکروان فعال حقوق بشر، هنرمند و مادر زنده یاد ریحانه جباری در برنامه فراسوی روز شنبه ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۳ آذرماه ۱۳۹۸) شرکت کرد.

رضا بدیعی در این برنامه گفت: «مادرانی هستند که فرزندان خود را از دست داده‌اند و داغ‌دار هستند، اما شماری از مادران دادخواه هستند و به همین دلیل خانم پاکروان مادری دادخواه هستند چرا که به دادخواهی برخاسته‌اند.»

شعله پاکرون نیز با اشاره به اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ گفت که این اعتراضات نقطه عطفی در گذار از استبداد اسلامی به دموکراسی است: «ما به کمک شبکه‌های اجتماعی صدای خود را گوش جهان می‌رسانیم و کسانی در جنبش دادخواهی فعالیت دارند که مبارزات زیادی با حکومت استبدادی داشته‌اند.

خانم پاکروان در ادامه گفت: «اعتراضات در ابتدا به ظاهر در اعتراض به گرانی بنزین بود، اما خیلی زود به فریاد آزادی خواهی مردم ایران تبدیل شد.»

این فعال حقوق بشر در ادامه در این خصوص صحبت کرد و از بیانیه مادران دادخواه برای پیگیری مجازات مسببین کشتار معترضان گفت.

در گفته‌های خود به جان‌باختن پویا بختیاری یکی از معترضان آبان‌ماه ۹۸ اشاره کرد و اینکه مقامات ایران روزی پاسخ این جنایات را خواهند دید و در دادگاه‌های صالحه محاکمه خواهند شد چرا که جنایت هیچ‌گاه مخفی نمی‌ماند.

در این بخش ضمن اینکه این بیانیه قرائت شد، به دلیل اهمیت موضوع گفتگو در مورد این بیانیه در قسمت جداگانه‌ای در بخش جامعه مدنی گذار نیز منتشر شده‌است که طی آن برای پنجم‌دیماه ۹۸ فراخوانی برای حمایت از خانواده‌های معترضین ارائه شده‌است.

در ادامه فایل‌های صوتی و تصویری مربوط به صحبت‌های شعله پاکروان آمده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

ده − سه =