موج دیگر فشار بر بهائیان: حکم چهار سال زندان برای چهار بهایی و بازداشت دو بهایی دیگر

در ادامه سرکوب اقلیت‌های دینی در ایران، برای چهار شهروند بهایی احکام زندان صادر شده و دو شهروند بهایی دیگر نیز بازداشت شده‌اند.

به نقل از صدای آمریکا، چهار شهروند بهایی به نام‌های روئین کهنسال، ابوالفضل انصاری، روح الله زیبائی، و محمدصادق رضائی از سوی دادگاه انقلاب البرز مجموعا به چهار سال زندان محکوم و دو شهروند بهایی دیگر به نام‌های سامان شیروانی و فرزانه منصوری توسط ماموران اطلاعات سپاه در شهرستان قائم‌شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

به گزارش وبسایت حقوق بشر در ایران، هر یک از این چهار شهروند بهایی ساکن شهرستان البرز، از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب البرز به ریاست قاضی عاصف الحسینی بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به نفع بهائیت» به یک سال زندان محکوم شده‌اند.

بر اساس این گزارش، جلسه رسیدگی به پرونده این شهروندان در تاریخ ۲۸ دی ماه بودن حضور وکلای این افراد در شعبه مذکور برگزار و حکم صادره روز یکشنبه ۶ بهمن به آنها ابلاغ شده است.

چهار حکم دیگر

از سوی دیگر اسدالله جابری، مینو ریاضتی، احترام شیخی و فریده جابری که پیشتر از سوی شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر استان بوشهر هر یک به ۳ سال زندان و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بودند روز شنبه ۵ بهمن ماه، برای سپری کردن دوران محکومیت خود با مراجعه به واحد اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر بازداشت و به زندان این شهرستان منتقل شدند.

این شهروندان بهایی و سه شهروند بهایی دیگر به نام‌های عماد جابری، فرخ لقا فرامرزی و پونه ناشری که در تاریخ ۲۴ بهمن ۹۶ توسط نیروهای امنیتی در منزل و یا محل کار خود بازداشت و پس از مدتی هر کدام با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بودند اردیبهشت ماه سال جاری توسط دادگاه بدوی استان بوشهر مجموعا به ۲۱ سال زندان محکوم شده‌اند که این حکم روز جمعه ۱ آذر از سوی دادگاه تجدید نظر استان بوشهر عینا تایید شده است.

بنا بر این گزارش، وکلای این شهروندان بهایی همچنین اجازه ورود به جلسه دادرسی پرونده که در تاریخ ۲۳ آذر ماه بگزار شده بود را نیز نداشته و این شهروندان بهایی در اعتراض به عدم حضور وکلای خود طی برگزاری جلسه دادرسی سکوت کرده و هیچگونه دفاعیه‌ای از خود ارائه نکرده بودند.

روح‌الله زیبایی و ابوالفضل انصاری دو شهروند بهایی ساکن کرج روز شنبه ۱۲ مرداد از سوی ماموران امنیتی این شهر در منازل شخصی خود بازداشت شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

18 − دوازده =