نگاهی به تفاهم نامه راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین

جلسه پرسش و پاسخ تلگرامی این هفته با موضوع «نگاهی به تفاهم نامه راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین » با حضور میهمان برنامه: «گودرز اقتداری»، فعال سیاسی برگزار شد.

برخی سؤالات مطرح شده از «گودرز اقتداری»، فعال سیاسی در جلسه به این شرح بود: الگوی چینی را برای ایران مؤثر می دانید و حتی الگوهای کشور های جداشده از شوروی سابق را که حکومت دیکتاتوری موروثی اعمال می کنند و در این خصوص صرفا روی مؤلفه ی رفاه نسبی که مدعی هستید آنجا هست دست می گذارید. می توانید بگویید چگونه در یک کشور دیکتاتوری می توان دموکراسی را بنیان گذاشت؟ این دموکراسی صندوق رایی همان نیست که اصلاح طلبان حکومتی هم مروج آنند؟ آیا این نقد نیکوس پولانزاس در نقد «سوسیالیسمی که دموکراتیک» نیست را نباید درنظر آوریم که «سوسیالیسم یا دموکراتیک هست یا اصلا سوسیالیسم نیست»؟

این جلسات معمولا ” هر جمعه ساعت ۹ شب به وقت ایران به طور موازی در بیش از ده گروه و کانال تلگرامی از جمله گروه ” به یاد رفیق رئیس دانا و برای اتحاد عدالتخواهان ” ، حمایت از زندانیان سیاسی و عقیدتی و کانال تریبون سرزمین من (اجتماعی،سیاسی،فرهنگی) برگزار میشود.

در ادامه فایل‌ های صوتی این جلسه پرسش و پاسخ تلگرامی آمده است. (این فایل‌ ها را می‌توانید در شبکه های اجتماعی سامانه گذار نیز دنبال کنید.)

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

نه + 6 =