اولین همایش سراسری پناهجویان و پناهندگان ایرانی در تاریخ ۲۳ اگوست ۲۰۲۰

(بخش اول)
مریم مرادی ؛ مروری بر رویدادهای هفته ی گذشته در ایران
“ادامه ی اعتراضات کارگران هفت تپه” ، “بالا رفتن نرخ تورم “، “عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ” و ادامه ی اعتصاب نسرین ستوده”در ادامه گفتگوی اقای “رضا بدیعی” مدیر سامانه گذار با “انور نیلوفری”:

“انور نیلوفری” ۶۲ روز است برای اسکان مجدد خارج از اتحادیه ی اروپا در یکی از کشورهای غربی در یونان اعتصاب غذا کرده است.
انور میگوید؛ نزدیک به ۳۰ ماه است هیچ برگه ، کارت شناسایی و حمایت های اجتماعی از دولت یونان دریافت نکرده است. او میگوید؛ وکیل ندارم، ۲۳ بار دادگاهی شده ام و۵ بار زندانی شده ام در حالیکه هیچ جرمی مرتکب نشده ام و فقط میخواهم به خواسته ام یعنی “اسکان مجدد” به یکی از کشورهای غربی رسیدگی شود.

“رضا بدیعی”ضمن حمایت از مطالبه گری “انور” گفت؛ عامل اصلی که باعث فرار جوانان از ایران می شود رژیم اوباش و اراذل جمهوری اسلامی است. حل مسئله پناهندگی بستگی دارد به گذار از جمهوری اسلامی و رسیدن به دموکراسی و داد و عدالت اجتماعی در ایران.

در ادامه ی همین بحث “عمر مینایی” سخنگوی شورای پناهجویان و پناهندگان در ترکیه گزارشی از وضعیت پناهجویان ارائه داد. ایشان شورا را به عنوان ارگان و نهادی مناسب برای اتحاد و همبستگی پناهجویان معرفی کرد، همچنین گفت؛ “از پراکندگی، تفرقه و نفاق دوری کنیم متحد شویم تا با اتحاد و همبستگی به خواسته ها و مطالبات خود برسیم ، ما دارای هر فکر و ایده و نظری باشیم دارای یک سرنوشت هستیم‌”
. در ادامه تاکید کردن هر گونه تغییر و تحول و بهبود در وضعیت پناهجویان جز با “حرکت مشترک” و “اتحاد عمل” انها پیش نخواد امد.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

14 + 17 =