همایش همراهان مردم ایران برای گذار از استبداد به دموکراسی و داد، روز یکشنبه ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۳ شهریور ۱۳۹۹)

در این بخش می‌شنوید گفتگوی رضا بدیعی با دکتر ممتاز، ناصر کمانگر و مریم مرادی

دکتر “ممتاز” در مورد نقش بیگانگان در ایران چنین گفتند: ما در کل تاریخ ایران یک سرنوشت غم آلودی داریم. یک سری از آدم‌ها که تمدن را نمی‌شناختند از عربستان، ترکمنستان و قرقیزستان که در این مناطق وضعیت مناسب زندگی نداشتند به ایران آمدند و بسیار خراب کاری کردند. اما در مقابل با این مردم ایران همواره مبارزه کردند تا مهاجمین را مهار کنند.
ایشان در ادامه گفتند: جمهوری اسلامی هم از جنس همین تجاوزگران است.
دکتر “ممتاز” گفت: من باور دارم مردم ایران این‌ها را به زیر خواهند کشید.

در ادامه این گفتگو “رضا بدیعی” به حمله‌ی مغول به ایران اشاره کرد و گفت: حمله مغول به آسیا و خاورمیانه با حمله اعراب مسلمان تفاوت چندانی ندارد و همه این‌ها برای غارت بوده ‌است.
ایشان در ادامه گفتند: کنیسه، کلیسا، مسجد و کاسب‌کاران دین به میدان می‌آیند تا فقر، اختلافات نژادی و فاصله طبقاتی را ابدی کنند.
ایشان گفتند: وظیفه روشنفکران مبارز، آگاهگری برای رسیدن به دموکراسی و عدالت اجتماعی است. باید طبقه‌ی متوسط و محرومان جامعه در کنار هم متحد و متشکل برای حاکمیت مردم مبارزه و تلاش کنند.

بخش دیگر این گفتگو با “ناصر کمانگر” بود.
“ناصر” ضمن اینکه به مکانیزم به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی اشاره کرد گفت: که این حکومت با استفاده از ابزار ایدئولوژیک تمام جنبش‌های آزادی‌‌خواهی ایران را سرکوب کرد. در کردستان و ترکمن صحرا دست به قتل عام مردم زد.
“ناصر” در ادامه به علت فرار خود از ایران به عراق و سپس پناهجو شدن در ترکیه اشاره کرد.

شرکت کننده‌ی دیگر این گفتگو خانم “مریم مرادی” فعال حقوق بشر است.
خانم “مرادی” گفت: این رژیم به شدت از اتحاد و همبستگی مردم ایران می‌ترسد و به وحشت افتاده است. ایشان به قتل “نوید افکاری” مبارزه راه آزادی اشاره کردند.
ایشان گفتند: تاریخ نشان داده، ظالمان یک روزی به زیر کشیده خواهد شد.

در پایان این گفتگو “رضا بدیعی” گفتند: اتحاد بین دموکراسی خواهان است.
دموکراسی خواهان که در بینش، منش، گویش، در کردار و پندار عملا ثابت کرده باشد که همراه مردم ایران هستند. اتحادی به ثمر می‌رسد که بر اساس آزادی‌خواهی و عدالت طلبی باشد.

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

دو × سه =