“گفتمان نوین دموکراسی و داد؛” مروری بر مهمترین رویدادهای هفته و اخبار اعتراضات کارگری

برنامه ” گفتمان نوین دموکراسی و داد” از سامانه فراسوی گذار از استبداد به دموکراسی و داد به منظور بررسی، تحلیل و تفسیر گذشته و حال، برای استقرار دموکراسی و داد است.

در بخش نخست این گفتمان (روز شنبه ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰- ۱۰ آبان ۱۳۹۹) ابتدا به مروری بر مهمترین رویدادهای هفته پرداخته شد و در ادامه اخبار اعتراضات کارگران را با اجرای “عمر مینایی” فعال جنبش کارگری خواهیم شنید.

مروری بر مهمترین رویدادها هفته. تهیه و اجرا: مریم مرادی
در این بخش به؛ اعمال محدودیت برای ۲۵ استان‌، افزایش مرگ و میر، ناکافی بودن امکانات درمانی و انسانی برای رسیدگی به شرایط موجود بحرانی پرداخته شده است.
در ادامه خانم “مرادی” به خودسوزی کارگران اشاره کردند و گفتند: ایران تحت حاکمیت استبداد مذهبی پر از خبرهای خودکشی و خودسوزی شده است.
ایشان به مرگ جوان مشهدی توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اشاره کردند و در ادامه گفتند: “علی خامنه‌ای” و “اردوغان” نسبت به سر بریدن معلم فرانسوی به دست افراط گرایان اسلامی عکس العملی نشان نمی‌دهند اما در عوض دفاع از دموکراسی و آزادی بیان در فرانسه را زیر سوال می‌برند.

در ادامه “رضا بدیعی” مدیر سامانه گذار گفتند: آن‌چه را ما دنبال می‌کنیم در ارتباط با کنشگران میدانی مبارزه در درون ایران است، عزیزانی که قادر خواهند بود امر رهبری مبارزه را برای گذار بهینه از استبداد تبهکار اسلامی مذهبی به دموکراسی و داد پیش ببرند.
گفتمان نوین دموکراسی و داد با استفاده از تجارب مبارزین گذشته تلاش می‌کند این تجارب گران‌بها را به چراغی برای روشنایی بخشی بیشتر راه رسیدن به آزادی و عدالت بکار گیرد. یعنی استقرار دموکراسی و داد آن درمانی است که برای درد بی درمان استبداد پیشنهاد می‌شود.

در ادامه “عمر مینایی” به دستگیری ۴ فعال کارگری هفت تپه، وضعیت بحران معیشت و کار در ایران اشاره کردند.

بالا رفتن نرخ تورم، فقر، بیکاری بیشتر، حقوق‌های معوقه و چند برابر زیر خط فقر، بیکاری میلیونی و عدم بیمه بیکاری بخش دیگری از این اخبار و گزارش بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

1 × 5 =