پیام شورای همبستگی پناهجویان و پناهنده گان ایرانی در ترکیه به مناسبت نوروز و آغاز سال جدید شمسی

بهاران خجسته باد
سال جدید٬ فصل شروع زندگی دوباره در طبیعت می‌باشد، به مناسبت سال نو برایتان بهترین‌ آرزوها را داریم. امیدوارم امسال برای تمام انسان‌های دردمند سال رسیدن به آرزوهایشان باشد. امیدواریم سالی باشد که دوران پر مشقت مهاجرت و آوارگی هرچه سریعتر به‌پایان رسد. هر چند نیک می‌دانیم خاطرات تلخ این دوران بر شما عزیزان و خانواده‌هایتان صدمات جبران‌ناپذیر روحی و روانی وارد کرده است، علی‌الخصوص زنان سرپرست خانواده و کودکان، روزگار بسیار تلخ و تحمل‌ناپذیری را سپری کرده‌اند. بر این واقعیت هم آگاه هستیم که هر تغییر و تحول مثبتی برای تغییر سرنوشت انسان‌ها خودبخودی رقم نمی‌خورد بلکه مستلزم حرکت سازمانده و آگاهانه آن‌ها می‌باشد. برای تغییر این وضعیت غیرانسانی که گریبانگیرمان شده است بیش از هر زمان دیگری نیازمند همیاری همدیگر هستیم، باید با همدیگر همراه شویم که همانا اتحاد و همبستگی ما امکان هر تغییر و تحول مثبتی را به وجود می آورد. آنچه محرز و آشکار است سرنوشت ما انسان‌های بیزار از ستم، بی‌عدالتی و نابرابری به همدیگر گره خورده است. با هم می‌توانیم این درد مشترک را درمان کنیم.
باری؛ امروزه وجود حکومت‌های فاسد و قدرت طلب، انسان‌های حریص و ستمگر زمینه‌ساز جنگ و خشونت‌های هر دم فزاینده عرصه را بر طبیعت و تمام موجودات این کره خاکی تنگ کرده است. اینک سرنوشت میلیاردها انسان توسط تعدادی انسان انگشت‌شمار ستمگر به مرحله نابودی و انفجار رسیده است. حدود دو میلیارد نفر در فقر مطلق زندگی می کنند. اکنون بیش از هشتاد میلیون نفر به علت وجود حکومت‌های مستبد، خشونت‌های فرقه‌ای، جنگ، فقر و گرسنگی ناچارند خانه و کاشانه خود را ترک و به آوارگی اجباری تن دهند. روزانه هزاران انسان به علت جنگ، خشونت و فقر جان خود را از دست می دهند. در همین رابطه مردم ایران بیشترین جور و ستم‌ها را متحمل شده‌اند.
چهل و دو سال حاکمیت توتالیتر و فاشیست جمهوری اسلامی، زندگی و حق حیات مردم ایران را به گروگان گرفته است. هرگونه صدای آزادی‌خواهی و حق طلبانه را به شدیدترین وجه ممکن سرکوب کرده است. فعالان عرصه های اجتماعی را سرکوب، شکنجه، زندان و اعدام می کند. تبعیض و بی‌عدالتی را به اوج خود رسانده است. فقر و فلاکت سراپای جامعه ایران را فراگرفته است. فعالان سیاسی، اجتماعی٬ رسانه ای در عرصه‌های مختلف و اقلیت‌های مذهبی، دگرباشان جنسی، زنان و…مورد خشم بیرحمانه این حکومت جنایت‌پیشه قرار گرفته‌اند. در چنین شرایطی هر ساله هزاران نفر علی‌رغم میل باطنی خود ناچارند راه مهاجرت و فرار را برگزیده و از ایران خارج می‌شوند. سال‌هاست این کوچ اجباری ادامه دارد.

تنها راه حل اساسی برون رفت از این شرایط تحمل‌ناپذیر کنونی گذار انقلابی از جمهوری اسلامی است.
این رژیم تاریخ مصرفش به پایان رسیده است مردم ایران در این رابطه تصمیم خود را گرفته‌اند و نمی‌خواهند نتیجه تلاش و مبارزه آن‌ها توسط استبداد دیگری دوباره مصادره شود. امروز مردم ایران به خوبی می دانند سرنوشت شان را با اراده جمعی و توده‌ایی رقم خواهند زد. با اعمال قدرت اجتماعی خود بر تمام ارکان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اجازه نمی‌دهند مشتی انگل و شیاد تشنه قدرت بار دیگر بر آنها حکمرانی کنند. جامعه ایران آبستن تغییر و تحول بنیادی است. تنها گزینه‌ای که بتواند به این مصیبت‌ها خاتمه دهد شکل‌گیری تشکل‌ها و نهادهای توده‌ای اجتماعی برای اعمال قدرت مستقیم مردم بر سرنوشت خویش است. مردم ایران جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند، اما تسلیم دیکتاتور و استبداد دیگر هم نخواهند شد.

آنان می‌خواهند مدیریت و اداره جامعه را از طریق ایجاد تشکل‌های توده‌ای و فراگیر و سراسری با شرکت تمام اقشار و لایه‌های مختلف اجتماعی خودشان برعهده بگیرند.
یاران و همراهان گرامی؛ کسانی که تمام عمرشان در رفاه و اشرافیت زندگی کرده‌اند نمی‌توانند دوست و هم سرنوشت ما شوند نباید بگذاریم تجربه تلخ انقلاب پنجاه و هفت برایمان تکرار شود. خمینی جنایتکار با وعده وعیدهای فریبکارانه ابزارهای قدرت را به دست گرفت و با به خون کشیدن انقلاب و تمرکز قدرت، سرکوب‌های خشن و وحشیانه علیه همین مردم را آغاز کرد.
اکثریت جامعه ایران منافع مشترکی دارند این ما هستیم که کمرمان زیر بار ظلم، ستم، بی‌عدالتی و نابرابری خم شده است.
از کودک کار گرفته تا زن تن‌فروش، از سوخت‌بران در بلوچستان تا کولبران در کردستان، از زلزله‌زدگان آذربایجان تا سیل‌زده‌گان خرم آباد و شمال ایران و… همه با هم دارای یک سرنوشت مشترک هستیم. دستان پرتوان و شکست‌ناپذیر خود را در دست هم قرار دهیم. اگر با هم متحد و متشکل شویم دنیای عاری از هر گونه ستم، تبعیض،بیعدالتی و نابرابری را برای خودمان رقم خواهیم زد.

بار دیگر نوروز و سال نو را به همه شما عزیزان شادباش می‌گوییم.
شورای همبستگی پناهجویان و پناهنده‌گان ایرانی در ترکیه
١٣٩٩ اسفند ٢۶

اشاره: مسوولیت محتوای نوشتارها و مقاله‌های ارسالی، بر عهده نویسنده است و گذار (سامانه دموکراسی و داد)، دیدگاه‌ها و آرای مطرح شده در محتوای مطالب را ارزش‌گذاری نمی‌کند. هدف این سامانه مهیا کردن تریبونی آزاد برای بیان آرا و دیدگاه‌های مختلف در راستای گذار از حاکمیت اسلامی به دموکراسی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

یک × پنج =