همایش همراهان مردم ایران؛ حمایت معلمان از حرکت اعتراضی دانش‌آموزان

همایش سراسری همراهان مردم ایران برای گذار از استبداد به دموکراسی و داد در روز یکشنبه ۹ می ۲۰۲۱ برابر با ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، با شرکت جمعی از فعالان سیاسی-اجتماعی برگزار شد.

در بخش دوم رضا بدیعی ضمن اشاره به قتل جوان اهوازی آن‌را جنایتی ضدبشری خواند. ایشان قتل ناموسی را محصول حاکمیت استبدادی دانست، این رژیم نه‌ تنها مروج جهل و خرافات و تبعیض جنسیتی است بلکه مشوق آن است.
ایشان به مقوله آخوند بعنوان دین‌فروشان اشاره کرد و گفت؛ کسب و کارشان دین‌فروشی و تولید خرافات است. اما تمرکز مبارزات آزادی‌خواهان در این عرصه روی مبارزات مردم ایران است. بیش از ۱۱۵ سال است که مردم ما برای داشتن آزادی مبارزه کرده‌اند، این ملت کهنسال حق دارند همانند کشورهای دیگر از نعمت مردم‌سالاری برخوردار شوند.

در ادامه گفتگوی “عمر مینایی” فعال جنبش کارگری را می‌شنوید. ابتدا گزارشی از تجمع اعتراضی کارگران در هفته اخیر ارائه دادند، سپس به تاثیر حمایت معلمان از اعتراض دانش‌آموزان پرداختند و گفتند: این حمایت نشان از به‌هم‌پیوستن حرکت‌های اعتراضی و جنبش‌های اجتماعی دارد. رژیم ایران به شدت از اتحاد و همبستگی توده‌ای اجتماعی وحشت دارد.

در ادامه مروری بر مهمترین رویدادها را با تهیه و اجرای مریم مرادی خواهیم شنید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

سیزده − دوازده =