عضو انجمن مطالعات زنان: ۷۷ درصد زنان در دوران قرنطینه خشونت را تجربه کردند

بنابر نتایج تحقیقات یک مرکز مطالعاتی، اشکال مختلف خشونت علیه زنان از جمله؛ خشونت‌های روانی، جسمی، جنسی و منجر به صدمه، در دوران همه‌گیری کرونا افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گذار سامانه دمکراسی و داد؛ تهمینه شاوردی‌ جامعه‌شناس و از اعضای انجمن مطالعات زنان در گفتگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد: نتایج مطالعه‌ای که اخیرا توسط یکی از مراکز علمی در ایران انجام شده، بیانگر این است که ۷۷.۲ درصد زنان، حداقل یکی از انواع خشونت را در دوران قرنطینه تجربه کرده بودند که از این میان، ۹۱.۲ درصد خشونت روانی، ۶۵.۸ درصد خشونت جسمی، ۴۲.۶ درصد خشونت جنسی و ۳۸.۲ درصد خشونت منجر به صدمه را تجربه کرده‌اند.

وی همچنین درباره رابطه وضعیت اقتصادی با خشونت علیه زنان عنوان کرد: در خانواده‌هایی که از نظر وضعیت اقتصادی و اجتماعی در سطوح پایین‌تر جامعه هستند، زنان و دختران بیشتر قربانی خشونت خانگی می شوند.

بنابر اظهارات این جامعه‌شناس، “خشونت فیزیکی، مالی و کلامی” سه خشونت عمده علیه زنان است و در این میان “میزان درآمد مردان نیز با میزان خشونت آنها علیه زنان مرتبط است”.

شاوردی تصریح کرد: در دوران همه‌گیری، تماس با اورژانس اجتماعی برای خشونت خانگی افزایش معنی‌داری نداشته‌ است، “اما زمانی که پیامک خط ۱۲۳ به خانواده‌ها ارسال شد، تماس‌ها هفت تا هشت برابر شد.”

بر اساس این تحقیق، انواع خشونت‌ها علیه زنان و دختران در دوران همه‌گیری ویروس کرونا افزایش معناداری داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

چهار × دو =