زخم ۳۰ میلیون یورویی بر پیکر بیماران کلیوی/ چه کسانی پای چینی‌ها را به پرونده بیماران دیالیزی باز کردند

بیماران دیالیزی

غارت ۳۰ میلیون یورو ارز دولتی برای واردات کالاهای بی‌کیفیت دیالیز چینی، بار دیگر فساد سیستماتیک و گسترده در جمهوری اسلامی را نمایان ساخت.

به گزارش گذار سامانه دمکراسی و داد، شرکت «سها» وابسته به هلال احمر در اواخر دولت دوازدهم، یعنی درست در زمانی که علی اصغر پیوندی ریاست این سازمان را بر عهده داشت، برای واردات فیلترهای تصفیه صافی دستگاه‌های دیالیز که برای بیماران کلیوی استفاده می‌شود، ۳۰ میلیون یورو ارز دریافت می‌کند.

صافی دیالیز یک وسیله پزشکی است که نقش مهم و اساسی را در عمل همودیالیز ایفا می‌کند. از این دستگاه برای تصفیه خون و خروج آب اضافی موجود در بدن بیماران استفاده می‌شود.

قرار بر این بود که این ارز صرف واردات صافی‌های دستگاه دیالیز از آلمان شود، اما این پول‌ها به حساب یک شرکت ترکیه‌ای واریز شده و به جای کالای آلمانی، کالاهای درجه سوم چینی به کشور وارد می‌شود.

بعد از جابجایی پیوندی در هلال احمر و با ورود دستگاه‌های نظارتی، مشخص می‌گردد که یکی از نزدیکان پیوندی رییس وقت سازمان هلال احمر نیز در این زد و بند شراکت داشته است.

پس از آن دستگاه‌های امنیتی نیز وارد پرونده گردیده و اجازه ترخیص این کالا را نمی‌دهند و کالای بی‌کیفیت چینی در گمرگ توقیف می‌شود و همچنان در آنجا باقی مانده است.

جالب اینکه طرف چینی با ادعای اینکه ما با شما قرارداد ۵ ساله داریم، از شرکت سها زیر مجموعه هلال احمر شکایت کرده و در شکایت خود آورده است که این شرکت ملزم است به مدت ۵ سال از اجناس بی‌کیفیت ما خریداری کند.

شایان ذکر است، این فیلتر از اصلی‌ترین و حیاتی ترین بخش‌های دستگاه دیالیز بوده که با سلامتی افرادی که نیاز به تصفیه خون دارند، ارتباط تنگاتنگی دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

سه − 1 =