دستور شورای عالی امنیت ملی به رسانه‌ها؛ کسی از قرارداد کرسنت حرف نزند

قرارداد کرسنت

در شرایطی که قرارداد کرسنت صدها میلیون دلار به کشور ضرر وارد کرده است، شورای عالی امنیت ملی بنابر توصیه مستقیم علی خامنه‌ای، به رسانه‌ها دستور دارد تا درباره این قرارداد مطلبی منتشر نکنند!

به گزارش گذار سامانه دمکراسی و داد، هنوز چند روزی از قیل و قال رسانه‌های اصولگرا مبنی بر محاکمه بیژن زنگنه در خصوص تخلف در پرونده کرسنت بعد از صدور نخستین جریمه جمهوری اسلامی در این پرونده نگذشته است که شورای امینت ملی با صدور بخشنامه‌ای، همه رسانه‌ها را از پرداختن به پرونده کرسنت منع کرده است.

رسانه‌های اصولگرا بیژن زنگنه و افرادی چون فرزندان هاشمی رفسنجانی را متهم به گرفتن رشوه در این قرارداد می‌کنند که این اتهامات اثبات شده است.

آنها خواستار محاکمه زنگنه هستند، اما با دستور خامنه‌ای، زنگنه بار دیگر از پاسخگویی فرار کرد.

این در حالی است که در سال‌های گذشته نیز هر وقت رسانه‌ها سعی کرده‌اند تا کمی نور به ابعاد تاریکخانه این پرونده بتابانند، همین اتفاق افتاده است.

شایان ذکر است پرونده کرسنت، مربوط به فروش میعانات گازی سکوی سلمان به شرکت اماراتی کرسنت پترولیوم بوده که به پرونده کرسنت معروف شده است.

رویترز در ۶ مهرماه امسال در خبری اعلام کرده بود که شرکت اماراتی اعلام کرده است که دیوان داوری لاهه رای به نفع این کشور داده است و جمهوری اسلامی باید خسارت ۶۰۷ میلیون دلاری بابت بخش اول قرار داد را به شرکت فوق پرداخت کند.

بیزن زنگنه وزیر وقت نفت در زمان انعقاد قرارداد فوق و به عنوان امضا کنند این قرارداد، بارها اعلام کرده است که این قرارداد با دستور مقامات عالی نظام منعقد شده و در واقع آنها هستند که باید پاسخگوی باشند.

لذا هر زمانی که بحث محاکمه زنگنه مطرح می‌شود، علی‌ خامنه‌ای دستور سکوت منتقدان را صادر می‌کند.

بدیهی است، همگان می‌دانند که از زمان رهبری علی خامنه‌ای خائن، سیدمحمد‌حسن خامنه‌ای برادر کوچک دیکتاتور حاکم بر جمهوری اسلامی، با مدرک فوق دیپلم علوم انسانی، در سمت بازرسی رهبری در وزارت نفت مشغول خدمت به بیت علی خامنه‌ای است.

لذا می‌توان گفت که وی در واقع همه کاره این وزارتخانه است و وزیر تنها نقش نمایشی دارد و شریان‌های اصلی فروش و درآمد‌های نفتی در دست بیت علی خامنه‌ای است.

در پرونده مذکور نیز بیژن زنگنه اعلام کرده است که این کار را با دستور بیت علی خامنه‌ای انجام داده و اجازه نمی‌دهد که وی را به عنوان متهم اصلی معرفی کنند و اگر قرار است این کشتی غرق شود، همه با هم غرق خواهند شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

یازده + دوازده =