۶۰۰ کنشگر سیاسی و مدنی: مسئولیت جان جواد لعل‌محمدی با وزارت اطلاعات است

جواد لعل‌محمدی

صدها شخصیت و فعال سیاسی و مدنی با انتشار بیانیه‌ای، بازداشت مخفیانه و بی‌خبری از وضعیت یک معلم زندانی را محکوم کرده و خواهان آزادی بی‌قید و شرط او شدند.

به گزارش گذار سامانه دمکراسی و داد، در این بیانیه که به امضای ۶۰۰ کنشگر سیاسی و مدنی رسیده، عنوان شده است: بیش از دو ماه از بازداشت جواد لعل‌محمدی می‌گذرد و از آن زمان تاکنون خبری از وی در دست نیست. در این مدت دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی با اتخاذ روش‌های ضد انسانی چنان عرصه را بر خانواده او تنگ کرده‌اند که حتی خانواده اجازه خبررسانی در باره وضعیت وی را نداشته‌اند.

این کنشگران تصریح کرده‌اند: با شایعاتی که در باره این معلم مبارز و آزادی‌خواه پراکنده‌اند، دور از انتظار نیست که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی با پرونده‌سازی و اعمال شکنجه‌های جسمانی و روانی بساط صحنه‌سازی‌ها و نمایش‌های رسوا و سوخته اعتراف‌گیری‌های اجباری‌ خود را برای تخریب این مبارز گرانقدر و تشدید فضای بی‌اعتمادی و تفرقه‌افکنی به کار اندازند.

فعالان سیاسی و مدنی با اشاره به اینکه آقای لعل‌‌محمدی از بیماری دیابت و اختلال شدید کبدی رنج می‌برد و نگهداری وی برای مدت‌ طولانی در شرایط سخت، بدون تردید جان او را به خطر می‌اندازد، اظهار داشتند: ما امضاکنندگان این بیانیه ضمن ابراز نگرانی از تداوم بی‌خبری از وضعیت جواد لعل محمدی، این اقدام ضد انسانی را محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: ما جمهوری اسلامی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و مسئولین قضایی این حکومت را آمر و عامل این رفتار غیرانسانی و مغایر با اعلامیه جهانی حقوق بشر می‌دانیم. مسئولیت اطلاع‌رسانی درباره وضعیت جواد لعل‌محمدی و حفظ جان وی با وزارت تروریستی اطلاعات و مقام‌های قضائی جمهوری اسلامی است.

امضاکنندگان این بیانیه همچنین با اظهار نگرانی درباره یک زندانی دیگر، عنوان کردند: بر اساس اطلاعات موثق، دکتر کمال جعفری یزدی از مجروحان و جانبازان جنگ نیز از بیماری‌های متعدد رنج می‌برد و نیاز فوری به خدمات درمانی دارد.

کنشگران سیاسی و مدنی در پایان این بیانیه ضمن درخواست آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی، عقیدتی و صنفی، تاکید کردند: ما خواهان آزادی جواد لعل‌محمدی و دیگر اعضای زندانی “بیانیه ۱۴ نفر”، دکتر کمال جعفری یزدی ، محمد حسین سپهری، هاشم خواستار، رضا مهرگان و عباس واحدیان شاهرودی هستیم.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

سه + 7 =