افشای فساد و حقوق نجومی در پتروشیمی مهر

یاشار‌ سلطانی

یک‌ روزنامه‌نگار با انتشار رشته توییتی از دریافت حقوق سوپر نجومی توسط مدیرعامل پتروشیمی مهر، پرده برداشته است.

به گزارش گذار سامانه دمکراسی و داد، یاشار‌ سلطانی درباره دریافت حقوق‌ سوپر نجومی ماهیانه ۸۰۰ میلیون تومانی توسط علی حسینی مدیرعامل پتروشیمی‌ مهر و سکوت سنگین مسئولان، دست به افشاگری زده است‌.

وی در این توییت‌ها به خروج ۱۷۰ میلیون دلار ارز از محل فروش محصولات پتروشیمی و عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات پرداخته است.

این روزنامه‌نگار نوشت: این محصولات که ارز آن برنگشته است، توسط تاجری ایتالیایی به نام فرانچسکو مازگاتی که در ۳۲ سالگی ۶۰ درصد سهام پتروشیمی مهر را در فرایندی عجیب خریداری کرد، صورت گرفته است.

سلطانی ضمن بیان اینکه این اتفاقات در دوره مدیرعاملی علی حسینی صورت گرفت، عنوان کرد: حسینی به عنوان مدیرعامل ۳۰ میلیون از پتروشیمی مهر حقوق می‌گرفت، اما بر اساس مستنداتی که در تحقیق از این پرونده به دستم رسید، او از فرانچسکو و شرکت NAPAG، ماهانه مبلغ ۲۶۰۰۰ دلار معادل ۸۰۰ میلیون تومان حقوق و بیش از ۳۰۰ هزار دلار هم پاداش دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: سلطانی پیگیر بازگشت ۱۷۰ میلیون دلار ارز خارج شده از شرکت نشد!

این روزنامه‌نگار افشاگر افزود: همچنین بر اساس صورت‌های مالی سال ۹۹، پتروشیمی مهر مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان هزینه وکیل برای دفاع از پرونده‌ها پرداخت کرده است. این میزان هزینه دقیقا بابت چه طرح دعوا و توسط چه وکلایی دریافت شده و آیا مالیات آن هم پرداخت شده است؟

سلطانی با اشاره به سکوت سنگین و معنادار مسئولان تایید کرد: علیرغم گذشت بیش از یک ماه از انتشار گزارش سازمان بازرسی کل کشور و مشخص شدن کلکسیون تخلفات در پتروشیمی مهر، تاکنون هیچ برخوردی با متخلفان صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: در این مدت هم با معرفی غیرقانونی یک کارمند بازنشسته حراست وزارت نفت به عنوان مدیرعامل جدید توسط سهامدار متخلف خارجی، تخلفات ابعاد جدیدی یافته است. در پشت پرده این تخلف بزرگ چه کسانی هستند که برخورد با این تخلف را متوقف کرده‌اند؟

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

سیزده + چهارده =