اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج‌فارس: عدم توقف تضییع حق اساتید سبب التهاب جو دانشگاه می‌شود

اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس در اعتراض به کاهش ناگهانی ۳۰ و ۶۰ درصدی حقوق دریافتی، گردهمایی برپا کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات معیشتی و صنفی خود شدند.

به گزارش گذار سامانه دمکراسی و داد، کانون صنفی استادان دانشگاه خلیج‌فارس با برپایی گردهمایی، نسبت به کاهش ناگهانی حقوق دریافتی و عدم اجرای کامل مصوبه مجلس نظام در خصوص حقوق اعضای هیات علمی، اعتراض کردند.

آنها با انتشار بیانیه‌ای نوشتند: تردیدی نیست که پیشرفت و اعتلای ملت و کشور، رشد و ارتقای آگاهی و فرهنگ جامعه را می‌طلبد که امروزه بستر اصلی این نمو را دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و فناوری فراهم می‌نمایند. لذا، از آنجا که بهترین مشوق گسترش علم تکریم دارنده علم است، لازم است این مهم از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی مسئولان باشد.‌

کانون صنفی استادان دانشگاه خلیج‌فارس تصریح کرد: در این راستا اولین اقدام، تامین حداقل معیشت و ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی اعضای هیات علمی و سایر اقشار مرتبط می‌باشد، چرا که عدم توفیق در این امر اعضای هیات علمی را از تمرکز بر رسالت اصلی خود دور و به غم نان معطوف می‌دارد، که آسیب‌های آن در حال و آینده بر همگان هویداست و رهایی از آن‌ها شاید نیازمند دهه‌ها بازسازی باشد.

این اساتید عنوان کردند: این در حالی است که علیرغم ارائه تصویری غیرواقعی و اغراق‌آمیز از رفاه اساتید توسط برخی رسانه‌ها، متاسفانه در دی ماه سال ۱۴۰۰ شاهد اقدام غیرحرفه‌ای و بی‌سابقه سازمان برنامه و بودجه در کاهش ناگهانی ۳۰ درصدی و ۶۰ درصدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌های وزارت عتف هستیم. قطعا چنین سیاست‌هایی نه تنها در راستای تکریم شأن و منزلت اعضای هیات علمی نبوده، بلکه شائبه بی‌حرمتی به ساحت علم و اندیشه را نیز تداعی می‌کند.

اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس تاکید کردند: از مسئولان درخواست داریم تا با اجرای کامل مصوبه مجلس در خصوص حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، به این بی تدبیری‌های سازمان برنامه و بودجه در اعمال فشارهای روحی و روانی بر اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها پایان دهد. بدون‌ تردید ادامه این رویه‌ها و عدم توقف این تضییع حق اعضای هیات علمی باعث التهاب دانشگاه و موجبات اعتراضات همکاران را در اشکال گوناگون مانند تعلیق فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مهیا خواهد کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

1 × 5 =