اعتراض صدها عضو هیات علمی ۱۱ دانشگاه کشور به کاهش حقوق

۸۱۵ تن از اعضای هیات علمی ۱۱ دانشگاه کشور با انتشار نامه‌ای به عدم اجرای صحیح قانون همسان‌سازی و کاهش حقوق‌های دریافتی اعتراض کردند.

به گزارش گذار سامانه دمکراسی و داد، اعضای هیات علمی دانشگاه‌های اراک، تربیت مدرس، زابل، صنعتی اراک، صنعتی بیرجند، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان، صنعتی شاهرود، گلستان، گناباد، و نیشابور، طی نامه‌های جداگانه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس مجلس نظام، وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون آموزش مجلس نظام، فراکسیون دانشگاهیان مجلس، سازمان بازرسی کل کشور، و دیوان محاسبات نسبت به عدم اجرای صحیح قانون همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت و کاهش حقوق دی ماه، اعتراض کردند.

در این نامه ها که در مجموع به امضای ۸۱۵ نفر از اعضای هیات علمی رسیده است، به عملکرد دولت در عدم تامین اعتبار درنظر گرفته شده در بند “واو” تبصره ۲ قانون بودجه کشور، کاهش حقوق دی ماه، تغییر احکام کارگزینی، عملکرد بد سازمان برنامه و بودجه، هجمه‌های رسانه‌ای به اعضای هیات علمی و رویکرد نامناسب صدا و سیما، افزایش حقوق های سنواتی کمتر نسبت به سایر گروه‌های شغلی و نامتناسب با تورم، انتقاد شده است.

اعضای هیات علمی این دانشگاه‌ها، خواستار حمایت از نخبگان شده‌اند. در این نامه‌ها، همچنین خواسته شده است اعتبار لازم برای اجرای کامل و صحیح قانون همسان‌سازی حقوق در سال ۱۴۰۰ تامین شود و تامین اعتبار کافی از محل‌های درآمدی بودجه برای اجرای این قانون در سال‌های آتی صورت پذیرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

پنج × سه =