دانش آموزان ترک تحصیل کرده به مدارس بازگردانده می شوند/ به دلیل محرمانه بودن از انتشار آمار تعداد آنها معذوریم

دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه به دلیل تعطیلی مدارس در ایام کرونا، با افت تحصیل و ترک تحصیل دانش آموزان در استان مواجه هستیم،گفت:برای بازگرداندن و تقویت این دانش آموزان کلاس های فوق برنامه و توجیه کردن مدیران مدارس، بخشداران و دهیاران در شهر و روستا صورت گرفته و در شرایط خیلی خاص حتی پیگیری قضایی نیز صورت می گیرد.

محمد فائزی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در رشت با بیان اینکه استان گیلان برای شروع سال تحصیلی جدید آماده شده است،اظهار داشت:از مهر ماه سال جاری همه کلاس‌های دانش آموزان  در همه مقاطع و همه رشته ها حضوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان به درجه قابل قبولی از سواد سلامت دست یافتند که بتوانند در اجتماع به ویژه در مدارس حاضر شوند ،گفت: وضعیت تحصیلی دانش آموزان در امتحانات دوران کرونا نشان داد که باید کلاس های درس را به صورت حضوری برگزار کنیم.

پیش بینی تمهیدات بهداشتی در مدارس استان

فائزی خاطرنشان کرد: در همه مدارس ابتدایی شهری و مدارس دخترانه شهری مراقب سلامت داریم و همه مدارس یک رابط سلامت داریم که بهداشت دانش آموزان در مدرسه را مراقبت می کند و در اکثر کلاس های درس دستگاه مکانیکی تهویه نصب کردیم و سرویس های بهداشتی نیازمند به تعمیر را تعمیر و بازسازی کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه همه معلمان که دو دز واکس کرونا را تزریق کرده‌اند و توصیه کردیم که دز یادآور را نیز تزریق کنند،افزود: برای  مدیران و معاونین مدارس کلاس های آموزشی  رعایت بهداشت مدرسه گذاشتیم و نکات ضروری بهداشت مدارس را به آنان آموزش دادیم.

فائزی  از پیش بینی موادی مثل مایع دستشویی، مواد گندزدا، مایع ضد عفونی کننده دست و ماسک  در کلیه مدارس شهری  و روستایی سخن به میان آورد و افزوود: در مدارس پرجمعیت شهری دستگاه پمپ اسپری کننده و تب سنج نیز فراهم کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت:والدین گرامی مثل گذشته به معلمان ما در مدارس اعتماد کنند، اطمینان داشته باشند مثل فرزندان خودمان از دانش آموزان مراقبت خواهیم کرد، به هیچ وجه نگران نباشند .

دانش آموزان ترک تحصیل کرده به مدارس بازگردانده می شوند

فائزی در پاسخ به سئوال ایلنا در خصوص آمار دانش آموزان ترک تحصیل کرده و جامانده از تحصیل با بیان اینکه به دلیل تعطیلی مدارس در ایام کرونا، قطعاً با افت تحصیل و ترک تحصیل دانش آموزان در استان مواجه هستیم، هم گفت: آموزش و پرورش گیلان اسامی و تعداد دقیق دانش آموزان در دو بخش افت تحصیلی و ترک تحصیلی را در اختیار دارد ولی به دلیل محرمانه بودن ،از انتشار  آمار تعداد  این دانش آموزان معذوریم. برای بازگرداندن و تقویت این دانش آموزان هم کلاس های فوق برنامه و توجیه کردن مدیران مدارس، بخشداران و دهیاران در شهر و روستا صورت گرفته و در شرایط خیلی خاص حتی پیگیری قضایی نیز صورت می گیرد.

فائزی در خصوص ترکیب ثبت نام های جدید در مدارس استان،خاطرنشان کرد: در ثبت نام نوآموزان و پیش دبستانی ها، تقریبا ۵۵ درصد پسر ها و ۴۵ درصد دختر ها ثبت نامی دارند.

وضعیت  تجهیزات گرمایشی مدارس استان مطلوب است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پاسخ به سئوال دیگر ایلنا در خصوص پیش بینی وسایل گرمایشی در مدارس گفت:با توجه به ابلاغ دستور العمل های ارسالی به نواحی و مناطق استان، تعمیرات وسایل نام برده توسط مدیر صورت می گیرد. مدیران مدارس ناظر و مجری انجام و فراهم کردن این امکانات هستند. در صورت تعمیر جزئی شخص مدیر انجام می دهد و در صورت تعمیر کلی با مکاتبه اداری، توسط اداره نوسازی صورت می گیرد.وضعیت گرمایشی مدارس نیز که در پیش رو داریم مطلوب است و نظارت ها توسط مدیران مدارس، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی استان صورت می گیرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

13 + 4 =