بهمن بامداد، چالش دموکراسی خواهان با استبداد حاکم، در کلاب هاوس هماد (۲۴ دی ۱۴۰۱)

بهمن بامداد در کلاب هاوس هماد( همراهان مردم ایران) ، ۲۴ دی ۱۴۰۱ ، در مورد چالش دموکراسی خواهان با  استبداد حاکم ،اظهار داشت:” نکته‌ای که در این ۴۴ سال اخیر ما با آن درگیر بودیم این است که یک سری مسائل به دروغ به مردم با تبلیغات توسط حاکمیت القا شده است . و این باعث شده است که یک بخشی از تاریخ معاصر ما مسکوت بماند. از جمله ی این مسائل واژه هایی مثل مبارزه ،انقلاب ،عدالت، مردمی بودن است که از محتوا تهی و به گروگان گرفته شدند . خمینی اهدافی را پشت این مسئله داشته است.”

این مبارز دیر پای ، بیان کرد:” مسئله دیگر که هم این حکومت و هم بازماندگان حکومت قبلی در آن نقش داشتند، القای این دروغ محض است که دستگاه روحانیت با نظام پیشین در تضاد و مخالفت بودند، در حالی که روحانیت بخشی از آن سیستم بود و هر دو بخشی از استبداد. در حقیقت همیشه در طول تاریخ این گونه بوده که دستگاه مذهبی بخشی از دستگاه حاکمیت بوده است و مشخصاً در سیستم های استبدادی این نقش شدیدتر است .

و از طرفی نیرو های مبارز آزادی خواه با همه انتقاداتی که میتوان به آنها وارد کرد در یک تصویر موهوم و مبهمی نمایش داده شدند و این دو آنچه به دنبال خودش داشته این بوده است که تجربیات آن انقلاب انتقال پیدا نکند .شکل مبارزات ، اعتصابات ، تظاهرات واینکه چگونه ارگانیزه شوند. اینها تجربیاتی بود که میتوانست برای نسل امروز مفید باشد منتها تمام این ها مسکوت مانده و یک سردرگمی خاصی ایجاد کرده است.”

برنامه‌های کلاب‌هاوس هماد (همراهان مردم ایران)، با یاری و همراهی شخصیت‌های آزادی‌خواه، عدالت‌جو و مدافعان حقوق بشر، در همراهی با مردم ایران در راستای گذار از استبداد اسلامی به دموکراسی و داد روزهای شنبه ساعت ۹ شب ایران برگزار می‌شود.

برای اطلاع و شرکت در برنامه‌های هماد، «همراهان مردم ایران» را در کلاب‌هاوس FOLLOW نمایید، MEMBER شوید و NOTIFICATION (علامت زنگوله) را فعال کنید. همچنین ویدیوی برنامه‌های پیشین را می‌توانید در کانال یوتیوب (Gozaar Net) ببینید و بشنوید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

هجده − 3 =