اظهارات امام جمعه موقت تهران در خصوص تحریم‌ها و جاری شدن سیل در ایران

امام جمعه موقت تهران روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه، نگرانی مردم از تحریم‌ها را بی‌اساس خوانده و گفت: «به جهنم که تحریم باشد و تشدید شود.»

به گزارش گذار، روز گذشته، ۳۰ فروردین ماه، کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سیل سراسری و خسارات وارده به برخی از استانهای کشور، این سیل را رحمت الهی دانسته و افزود:‌ «این سیل برای بخشی از بندگان خداوند متعال مشکلات فراهم کرد، تعدادی جان دادند عده‌ای دارای مال بودند یک شبه آن را از دست دادند.»

صدیقی ادامه داد: «هرکس در این درگه مقرب‌تر است جام بلا بیش‌ترش می‌دهد. خداوند امتحان می‌کند. سردار سلیمانی می‌گفت هروقت فشارها بیش‌تر می‌شود امید ما برای زایش بیش‌تر می‌شود. مثل درد زایمان است، به ناله در می‌آورد اما امید زایش هست. خداوند با فشارهای بین‌المللی می‌خواهد امتحانتان کند.»

شایان ذکر است، مردم مناطق مختلف در ایران از روزهای پایانی سال ۹۷ تاکنون درگیر سیلاب‌اند. در حوادث ناشی از سیلاب در ایران بنا به گزارش رسانه‌های دولتی دست‌کم ۷۰ تن جان خود را از دست داده و هزاران نفر بی‌خانمانند.

این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که  در بسیاری از مناطق سیل‌زده، مردم از اهمال و عدم امدادرسانی به موقع نیروهای دولتی به تنگ آمده‌اند و در غیاب کمک‌های دولتی، این نیروهای مردمی هستند که به کمک هموطنانشان شتافته‌اند.

عدم وجود اقدامات پیشگیرانه و همچنین عدم رسیدگی به موقع کمکهای انسانی توسط دولت و ارگانهای مربوطه از سوی دیگر، اعتراضات بسیاری از فعالان حقوق بشر و شهروندان مناطق سیل‌زده را در پی داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

1 × پنج =