در هفتمین روز از اعتصاب غذا؛ ضرب و جرح و انتقال امیر ستاری رئوف به سلول انفرادی

امیر ستاری رئوف، زندانی محبوس در زندان مرکزی تبریز که درهفتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به‌سر می‌برد، پس از ضرب و جرح به سلول انفرادی منتقل شد. این شهروند به دلیل “تعویق در رسیدگی به پرونده و ایرادات موجود در آن از روز دوشنبه ۲۰خرداد۱۳۹۸، در اعتصاب غذا بسر می برد.

امروز یکشنبه ۲۶ خردادماه ۹۸، امیر ستاری رئوف، زندانی محبوس در زندان تبریز و از  از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دیماه ۹۶، پس از ضرب و جرح به سلول انفرادی منتقل شد.

از دلایل ضرب و جرح و انتقال آقای ستاری رئوف به سلول انفرادی، اطلاعات دقیقی در دست نیست و خانواده این زندانی سیاسی در بی خبری و نگرانی از وضعیت فرزندشان بسر می برند.

آقای ستاری رئوف، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دیماه ۹۷ از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب تبریز به اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی” به ۷ ماه حبس تعزیری محکوم و روز  سه‌شنبه ۱۹ تیرماه جهت اجرای حکم راهی زندان تبریز شد.

این زندانی سیاسی روز چهارشنبه ۲۲ خرداد۱۳۹۸ با انتشار یک فایل صوتی دلایل اعتصاب غذایش را بیان کرده‌است.

منبع مطلعی پیش تر در رابطه با وضعیت آقای ستاری رئوف گفته بود: «دومین پرونده وی که دقیقا یک هفته بعد از بازداشت اول اتفاق افتاد، به اتهام توهین به رهبری و فعالیت در فضای مجازی بود که در دادگاه تجدید نظر شعبه ۳دادگاه تبریز به ۶ماه حبس تعزیری تغییر یافت».

این منبع می‌افزاید: «پس از ورود به زندان مرکزی تبریز و پایان یافتن اولین پرونده وی و تجمیع دو حکم در دادگاه، وی را به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کردند و علی رغم پیگیری های خانواده وی، هنوز جوابی از دیوان عالی بعد از گذراندن ۱۱ ماه زندان نگرفته‌اند».

آقای ستاری رئوف بنا به اعتراض خود بر این حکم، بارها به ریس قوه قضاییه و رئیس زندان مرکزی تبریز نامه نوشته‌ ولی درخواست‌هایش به نتیجه‌ای نرسیده‌است.

این فعال ترک (آذربایجانی) در فایلی صوتی “از دست‌های غیرقانونی خبر داده که مانع تحقق عدالت شده” و اعلام نموده: “به زودی اسنادی از پرونده خود را در اختیار فعالان حقوق بشری قرار خواهد داد تا افکار عمومی در مورد عملکرد سیستم قضایی و امنیتی تبریز قضاوت کنند.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

3 × 3 =