هیراد پیربداقی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

هیراد پیربداقی، فعال کارگری با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. وی روز شنبه ۳۰ شهریورماه در پی حضور در دادسرای اوین پس از افزایش قرار وثیقه مجددا بازداشت شده بود. آقای پیربداقی پیشتر نیز در جریان تجمع خانواده متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب تهران بازداشت و پس از ۲۴ روز در تاریخ ۵ شهریورماه با تودیع قرار کفالت آزاد شده بود.

وی در تاریخ ۳۰ شهریورماه در پی حضور در دادسرای اوین و پس از افزایش قرار وثیقه بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

مراجعه هفته گذشته آقای پیربداقی به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین به دلیل تحویل گرفتن لوازم شخصی ضبط شده صورت گرفته بود با این حال به دستور بازپرس پرونده، قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی وی به قرار وثیقه افزایش پیدا کرد و پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

بازداشت آقای پیربداقی در حالی صورت گرفته بود که این فعال کارگری روز سه شنبه ۵ شهریورماه ۹۸، به همراه دو فعال کارگری دیگر به نام های رهام یگانه و فرید لطف آبادی، از زندان اوین آزاد شده بود.

این شهروندان پیشتر در تاریخ ۱۲ مردادماه، در پی حضور در تجمع خانواده متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یک روز بعد، پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت موقت در دادسرای اوین به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

هیراد پیربداقی و فرید لطف آبادی در شعبه ۷ بازپرسی و رهام یگانه در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی” مورد تفهیم قرار گرفتند.

منبع: هرانا

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

دوازده − هشت =