معوقات مزدی کارگران شهرداری مریوان

کارگران شهرداری مریوان از ادامه تاخیر در پرداخت معوقات مزدی خود خبر دادند.
به گفته کارگران، شهرداری این شهر علاوه بر عدم پرداخت حقوق پنج ماه گذشته، معوقات مزدی دیگر، از جمله اضافه‌کاری سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ آن‌ها را هنوز  پرداخت نکرده است و مشخص نیست چه زمانی این مطالبات پرداخت می‌شوند.

این کارگران که تعداد آن‌ها حدود ۱۰۰ نفر است، به «ایلنا» گفته‌اند بیش از پنج ماه است که دستمزد نگرفته‌اند و دستمزد ماه‌های قبل‌تر هم به صورت علی‌الحساب و ناقص به آن‌ها پرداخت شده است.

کارگران هم‌چنین گفته‌اند فصل سرما شروع شده اما شهرداری هنوز برای پاکبانان چکمه و بادگیر تهیه نکرده است: «ما بدون چکمه در گل و باران، کار نظافت و تمیزکاری شهر را انجام می‌دهیم.»

مشکلات کارگران شهرداری این شهر حالا دیگر سابقه‌دار شده است. سال ۱۳۹۷، «عبدالله عبدی»، نایب رییس شورای شهر مریوان با اشاره به معضل زباله این شهر که به یک بحث جهانی تبدیل شده است درحالی که کار خاصی در جهت سامان‌دهی آن انجام نمی‌شود، در مورد حقوق معوقه شش ماه کارگران شهرداری گفته بود: «هنوز عیدی سال ۱۳۹۵ کارگران شهرداری مریوان پرداخت نشده است.»

در حالی کارگران مریوان از عدم پرداخت معوقات مزدی خود توسط شهرداری و شرایط وخیم اقتصادی خود می‌گویند که شهرداری این شهر مشکلات مالی و کمبود نقدینگی را دلیل اصلی این شرایط عنوان می‌کند. شهرداری مریوان معتقد است بخش بزرگی از مشکلات فعلی، نتیجه سوءمدیریت مدیران قبلی شهرداری است. آن‌ها بارها تاکید کرده‌اند به محض حل شدن مشکلات و تامین نقدینگی، معوقات کارگران را پرداخت خواهند کرد!

منبع: ایران‌وایر

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

15 + دو =