حسن نایب هاشم در برنامه فراسوی گذار به سوی دموکراسی و داد؛ گزارشی از پیگیری در خصوص جان‌باختگان اعتراضات سراسری آبان‌ماه-بخش اول

فراسو دریچه‌ای است برای رساندن صدای کنشگران مدنی که امکان بیان نظرات آن‌ها در ایران وجود ندارد و توسط مجموعه گذار «سامانه دموکراسی و داد» با مدیریت رضا بدیعی ضبط و اجرا می‌شود.

حسن نایب هاشم، فعال حقوق بشر در برنامه فراسوی روز شنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۹ ( ۷ دی‌ماه ۱۳۹۸) شرکت کرد و گفته‌های او در دو بخش منتشر شد.

حسن نایب هاشم در این برنامه در خصوص وقایع اخیر در شورای حقوق بشر و در خصوص اعتراضات سراسری آبان‌ماه و آمارهای ارائه شده کشته‌شده‌ها صحبت کرد و به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در خارج کشور اشاره کرد.

وی همچنین گفت: «سازمان‌های معتبر جهانی در تلاش هستند تا آمار دقیق جان‌باختگان را منتشر و مستند سازی کنند.»

در بخشی از این برنامه به آمار ارائه شده خبرگزاری رویترز اشاره شد که شمار جان باختگان را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرده است و از برگزاری مراسم برخی جان‌باخته‌ها علی‌رغم تهدید نهادهای امنیتی صحبت شد که طی آن چندین نفر بازداشت شده‌اند.

مقامات ایران تا این لحظه شمار کشته‌شده‌های اعتراضات سراسری آبان‌ماه ۹۸ در ایران را به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند. اعتراضاتی که طی آن صدها شهروند ایرانی از سوی مقامات امنیتی کشته‌شدند و هزاران نفر بازداشت شده‌اند.

در ادامه فایل صوتی و تصویری گفته‌های حسن نایب هاشم آمده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

بیست − چهار =