وظیفه اجتماعی هنر؛ امروز، فردا – مهرداد خامنه ای

جلسه پرسش و پاسخ تلگرامی این هفته با موضوع وظیفه اجتماعی هنر: امروز ، فردا، با حضور میهمان برنامه؛ «مهرداد خامنه ای»، سرپرست گروه تئاتر اگزیت برگزار شد.

برخی از سوالات مطرح شده در جلسه پرسش و پاسخ به این شرح بود: آیا ھنر و سیاست جایی بہ ھم میرسند؟ راز ماندگاری و محبوبیت بعضی از هنرمندان و شاعران و نویسندگان در چیست؟ هنرمندان متعهد به جامعه در سیطره ی دیکتاتوری بورژوازی چگونه میتوانند هنر خود را ارائه دهند، آیا مخاطبین تئاتر از جنس توده ها و عوام هستند و یا اقشار آگاه جامعه ؟ چرا در این زمان هنر مترقی و هنرمندان متعهد در جامعه این اندازه کم شده است؟ • چرا دیدگاه چپ در اندیشه هنر مندان ( شاعر، نویسنده ، بازیگر و کار گردان ) ماندگار میماند؟ چگونه میتوان از طریق هنر مترقی با هنر بورژوازی (ضدهنر) در رشته های مختلف خصوصا موسیقی و هنر تصویری و شعر و ادبیات مقابله کرد؟ آیا یک هنرمند با هنرش میتواند تغییرات کیفی در جامعه ایجاد کند؟

این جلسات معمولا ” هر جمعه ساعت ۹ شب به وقت ایران به طور موازی در بیش از ده گروه و کانال تلگرامی از جمله گروه ” به یاد رفیق رئیس دانا و برای اتحاد عدالتخواهان ” ، حمایت از زندانیان سیاسی و عقیدتی و کانال تریبون سرزمین من (اجتماعی،سیاسی،فرهنگی) برگزار میشود.

در ادامه فایل‌ های صوتی این جلسه پرسش و پاسخ تلگرامی آمده است. (این فایل‌ ها را می‌توانید در شبکه های اجتماعی سامانه گذار نیز دنبال کنید.)

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

سه × یک =