گفتمان نوین چپ؛ گفتگوی “رضا بدیعی” با “عمر مینایی” کنشگر و فعال کارگری

در برنامه “فراسوی گذار از استبداد به دموکراسی و داد،” گفتمان نوین چپ؛ اندیشمندان، کنشگران و فعالان با بینش چپ یعنی سوسیالیسم علمی در خصوص تحلیل مسائل و ارائه راهکارها برای برون رفت از بحران استبداد حاکم بر ایران صحبت می کنند.

رضا بدیعی: هدف از این گفتمان، بررسی علمی تحولات اجتماعی همچنین پیدا کردن بهترین راهکارها برای رسیدن به جامعه‌ای که در آن فقر، فلاکت، بدبختی، اختلاف طبقاتی و…. وجود نداشته باشد. جامعه‌ای علمی براساس ارزش به کرامت انسان، نابودی شکنجه، اعدام، فراهم نبودن امنیت و آسایش برای همگان.

در این گفتگو “عمر مینایی” با مقدمه‌ای در رابطه با اعدام “نوید افکاری” و دیگر مبارزانی که طی ماه‌ها و سال‌های قبل به دست این حکومت جنایتکار قتل عام شده‌اند.
صحبت‌هایش را در رابطه با اعتراضات کارگری شروع کرد.
ایشان گفتند: که در هفته‌ی گذشته بیش از ۲۰ حرکت اعتراض کارگری و مزدی شکل گرفته‌است.

“عمر مینایی” از دست‌آورد کارگران نفت و گاز که در قالب “کمپین اعتراضی کارگران پایپینگ و پروژه‌ای” که به مدت یک ماه، اعتصاب و اعتراض کرده‌ بودند، به عنوان نکته قوت این دوره نام برد. این کارگران با رسیدن به بیش از ۸۰٪ از مطالبات خود، مرحله‌ی بعدی اعتراضی و اعتصاب را به آینده موکول کردند.

در ادامه این گفتمان “رضا بدیعی” گفت: در این شرایط که مردم در فقر و فلاکت بسر می‌برند حکومت در مقابل غارت میلیون‌ها دلار چشم خود را بسته است.
سیستم فاسد قضایی و در راس آن قاتل معروف قتل عام دهه شصت رئیسی، کاری در مقابل دزدی و غارت انجام نمی‌دهد اما در مقابل، دختران ما را بخاطر بیرون آمدن یک تار مو، کارگران را به خاطر حقوق معوقه محاکمه، زندان، شکنجه و مثل مورد اخیر “نوید افکاری،” اعدام می‌کنند.

در ادامه‌ی این گفتگو “رضا بدیعی” و “عمر مینایی” به اعتراضات توده‌ای ۹۶،۹۷،۹۸ اشاره کردند. به شکاف بین حاکمیت، مردم و گذار جامعه ایران از جنایت‌های حکومتی اشاره شد و تاکید کردند که مردم بطور کلی از این رژیم متنفرند و شکاف عظیم بین جامعه آزادی‌خواه و عدالت ‌طلب و حکومت فاشیست اسلامی ایجاد شده است.
در خاتمه رضا بدیعی بر لزوم اتحاد و همبستگی برای هدف و منافع مشترک یاد کرد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

سه × دو =