جلسه‌ی پرسش و پاسخ تلگرامی؛ جمعه ۹ آبان ۹۹ (۳۰ اکتبر)، با موضوع “قسم خوردم بر تو من ای عشق.” مهمان برنامه: “بهرخ بابایی” خواننده ترانه و سرود و بازیگر تئاتر

برخی از سوالات مطرح شده در جلسه‌ی پرسش و پاسخ به این شرح بود:

ترانه زیبای “قسم خوردم بر تو من ای عشق” که در مجموعه ترانه سرودهای پرواز منتشر شد، در یک فضای کاملا متفاوتی اجرا و پخش شد. امروز وقتی به سرود پرواز گوش می کنید، چه احساسی دارید؟ در ترانه سرود بال و پر ما از بال و پر شاهین و شهباز گسترده تر توصیف شد ولی بعد متاسفانه بالهای ما شکسته شد. و آن تصور زیبا به غارت رفت . شنیدن این سرود امروز در شما چه احساسی ایجاد می‌کند ؟

رفیق بهرخ چه شد که شما به موسیقی و سرود های انقلابی پرداختید و چند اثر موسیقیایی به شیوه سرود یا غیر آن اجرا کرده‌اید؟ نظرتان در باره تئاتر امروز ایران چیست و فکر می کنید چه عواملی می تواند این تئاتر را در این شرایط بحرانی و با توجه محدودیت های سیستماتیک موجود، برای مردم حفظ کند؟

آیا برای انتخاب اشعار سرودها، جهت گیری خاص سیاسی بعنوان سر لوحه‌ی برنامه‌ی هنری سازمان فدایی، اعمال می گردید؟ مثلا اشعار با گرایشات کار و زحمت، یا با جهت گیری ضد امپریالیستی یا غیره. معمولا، چند درصد از اشعار هنری منتشر شده به سروده های رفیق سعید سلطانپور اختصاص داشت؟
در انشعابات مختلف بویژه اقلیت و اکثریت، چه تأثیراتی بر کار گروه هنری سازمان می‌گذاشت؟ آیا چنین رویدادهایی باعث ناراحتی فعالین بخش هنری سازمان نمی‌شد؟

هنر اعتراض، یا اعتراض هنر؟ کدام صحیح تر است ؟

اخیرا ” هنرمند مردمی میهنمان زنده یاد “شجریان” را از دست دادیم، فکر می‌کنید دلیل محبوبیت او در بین مردم دقیقا چه بود؟ به نظر شما چرا مردم او را اینقدر دوست داشتند؟

این جلسات هفتگی در کانال و گروه‌های تلگرامی متعدد برگزار می‌شوند از جمله در گروه “به یاد رفیق رئیس دانا و برای اتحاد عدالت خواهان.”

در ادامه فایل های صوتی این جلسه پرسش و پاسخ تلگرامی آمده است. (این فایل‌ها را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی سامانه گذار نیز دنبال کنید.)

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

11 + سه =